کودکان پیش دبستانی چینی واکسینه می‌شوند؟

ممکن است دولت چین استفاده اضطراری از واکسن سینواک برای کودکان پیش دبستانی را صادر کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، نتایج گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد کودکان نیز مانند بزرگسالان بیماری کووید ۱۹ یا حتی نوع شدید آن را تجربه می‌کنند. تاکنون در سنگاپور، هنگ کنگ و بعضی از ایالات متحده آمریکا مجوز استفاده اضطراری از واکسن کووید ۱۹ را برای کودکان ۱۲ سال به بالا صادر شده است.

هنوز مشخص نشده است که چه زمانی کودکان پیش دبستانی واکسن کرونا را در چین دریافت خواهند کرد. نتایج مرحله اول و دوم آزمایشات مربوط به واکسن کرونا که بر صدها فرد داوطلب انجام شده است، نشان می‌دهد واکسن سینواک برای کودکان کم سن نیز ایمن و مؤثر است و مانع بروز بیماری کووید ۱۹ می‌شود.

به گفته محققان کودکان بین سه تا ۱۷ سال می‌توانند همانند بزرگسالان واکسن کووید ۱۹ را دریافت کنند. مقامات دولتی چینی نیز اعلام کرده‌اند که با توجه به اپیدمی جهانی ویروس کرونا و ساختار جمعیت این کشور، افراد در گروه‌های سنی مختلف باید واکسن کرونا را دریافت کنند تا ایمنی لازم ایجاد شود.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) مجوز استفاده اضطراری از واکسن سینواک را برای افراد ۱۸ سال به بالا را صادر کرده است. سینواک دومین واکسن کووید ۱۹ است که برای استفاده مردم این کشور مجوز لازم را دریافت کرده است. ماه گذشته نیز سینوفارم، دیگر واکسن ضد کرونای چینی مجوز استفاده اضطراری را از سازمان جهانی بهداشت (WHO) دریافت کرده بود.

کد خبر 498592

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.