غمنامه هایی برای "مسعود بهبهانی نیا"

مسعود بهبهانی نیا که نویسندگی آثاری چون «نرگس»، «نفس سنگ»، «خاک سرخ»، «کارآگاهان»، «ترانه مادری»، «کیمیا»، «فاصله ها» و «صبح نزدیک است» را در کارنامه کاری خود دارد، روز گذشته در اثر ایست قلبی درگذشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این نویسنده و فیلمنامه نویس فقید عرصه سینما و تلویزیون، متولد آذرماه سال ۱۳۳۵، دانش آموخته رشته جامعه شناسی از دانشگاه تهران و دانش آموخته رشته فیلمنامه نویسی در مرکز آموزش فیلمسازی باغ فردوس بود و نویسندگی آثار پر مخاطبی را در کارنامه خود داشت.

در پی درگذشت این نویسنده، برخی از هنرمندان و سازمان‌های هنری ضمن ابراز تأسف و عرض تسلیت، در فضای مجازی به مرگ ناگهانی او واکنش نشان دادند. در ادامه به برخی از آنها اشاره می‌شود:

پیام تسلیت سازمان سینمایی حوزه هنری

"در پی در گذشت ناگهانی مسعود بهبهانی‌نیا، نویسنده پیشکسوت تلویزیون روابط عمومی سازمان سینمایی حوزه هنری در پیامی درگذشت این هنرمند پیشکسوت را تسلیت گفت. "

در متن پیام این سازمان آمده است:

"در نهایت اندوه و تأثر، عرصه فرهنگ و هنر کشور امروز نویسنده دوست‌داشتنی را از دست داد. مردی نجیب، مهربان و خوش قریحه که بارها با قلمش، آثار درخشان و ارزشمندی را خلق کرد و مخاطبان بسیاری را پای رسانه ملی نشاند. درگذشت این هنرمند با اخلاق و خوش‌نام را به همه خانواده سینما و تلویزیون تسلیت گفته و ضمنِ گرامیداشتِ یاد و خاطره‌اش، از درگاه خداوند متعال، برای ایشان علو درجات و آرامش ابدی، و برای خانواده و دوستانش، صبرِ جمیل مسالت داریم. "

غمنامه هایی برای "مسعود بهبهانی نیا"

مهراوه شریفی نیا، بازیگر سینما و تلویزیون

هنرپیشه سریال "کیمیا" به نویسندگی مسعود بهبهانی نیا، در پیام تسلیت خود برای درگذشت این نویسنده چنین نوشت:

"آقای بهبهانی‌نیای عزیز!

دو سال عاشقانه در جانِ کیمیایی که شما نوشتید، زندگی کردم. با کیمیای شما در کنار خامی و غرور و هیجان‌زدگی و پختگی و عشق، زیستن در جنگ را تجربه کردم؛ جنگی که در خاطره‌ی خودِ واقعی‌ام چیزی جز هراس از آژیر و شیشه‌های شکسته نبود. کیمیای شما ولی، مرا به درکِ عمیقی از شهامت و اندوه مبتلا کرد. اندوهی که از سوزانندگیِ شعله‌های آتشِ هشت ساله برمی‌خاست. شهامتی که از نگاهِ میهن‌پرستان ساطع می‌شد. درک عمیقی که تا همین امروز دم و باز دمم به آن آغشته است و دوستش دارم، هرچند با اشک، هرچند با بغض. امروز، کیمیای عزیز من، خالقش را از دست داد. چه خبر تلخی…"

غمنامه هایی برای "مسعود بهبهانی نیا"

امیر شاداب، فیلمنامه نویس و تهیه کننده

امیر شاداب که از شاگردان مسعود بهبهانی نیا بود، برای درگذشت استاد خود چنین نوشت:

"استاد عزیز باورم نمیشه که دیگه نیستید. من نگارش در تلویزیون و سریال تقاطع رو با شما شروع کردم. همیشه راهنمای صبوری بودین. شاید اگه شما سر راهم قرار نمی گرفتین هیچ گاه این مسیر نا هموار رو ادامه نمی‌دادم. شما استاد و مشوق خوبی بودین. بعد ازدست دادن شریک زندگیتون گویا ادامه این مصاف با زندگی برای شما سخت شد. یادمه آخرین بار که باهاتون تماس گرفتم خیلی در باره این رنج از دست دادن حرف زدین. دیگه روحیه نگارش نداشتین. سخت بود. می دونم. ولی هرگز فکر نمی‌کردم به این زودی از دستتون بدم. روحت در آرامش مرد بزرگ. ماند حیف و افسوس تا ابد برای در کنار شما بودن و همکاری مجدد…"

غمنامه هایی برای "مسعود بهبهانی نیا"

پوریا پور سرخ، هنرپیشه سینما و تلویزیون

پوریا پور سرخ هم از هنرمندانی بود که در سریال کیمیا ایفای نقش کرد. وی اینگونه به درگذشت بهبهانی نیا واکنش نشان داد:

"باز هم امروز غم رو با تمام وجودم تجربه کردم… برای از دست دادن بزرگی که منش و شخصیتش در تمام مسیر زندگیم به یادم خواهد ماند. خوب یادمه در تک تک لحظاتی که در حضورتون دور خوانی انجام می‌شد تک تک گروه از باتجربه و خام با چه شوق و اشتیاقی با نهایت دقت و تمرکز کارمون رو انجام می‌دادیم که تأیید شما رو داشته باشیم، که کم اشتباه باشیم پیش شما که به نظر همه مون بی نقص بودید، هم در کار و هم در اخلاق و بعد از کیمیا فقط نام شما کافی بود تا در کاری که شما نویسنده‌اش باشید با تمام وجود افتخار حضور داشته باشم. مسعود بهبهانی نیا نویسنده خاک سرخ، نرگس، کیمیا و ما رو تنها گذاشت. "

غمنامه هایی برای "مسعود بهبهانی نیا"

محمدرضا شفیعی، تهیه کننده تلویزیون

محمدرضا شفیعی که تهیه‌کنندگی سریال «کیمیا» را بر عهده داشت برای درگذشت بهبهانی نیا نوشت:

"باورش سخت است

رفیق با معرفت

با اخلاق و متدین

نویسنده حرفه‌ای

سفر بخیر

ان شاء الله مهمان رفقای همرزمت

چون شهید جهان آرا خواهی بود

بعدها برائت خواهم نوشت الان نمی‌توانم".

غمنامه هایی برای "مسعود بهبهانی نیا"

کد خبر 498518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.