گردهمایی دوچرخه سواری هواداران بافت تاریخی میبد برگزار شد

شهردار میبد گفت: به مناسبت روز جهانی دوچرخه سواری، گردهمایی دوچرخه سواری هواداران بافت تاریخی میبد به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر میبد و پایگاه پژوهشی میراث فرهنگی شهرستان میبد برگزار شد.

‌به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا نقوی در اینستاگرام خود نوشت:

"در گردهمایی دوچرخه سواری ضمن بیان مشکلات ناشی از تغییر سبک زندگی:

راه حل سبک زندگی کم تحرک و شهری امروز، نتیجه انتخاب‌های دیروز ماست. با استفاده از دوچرخه سواری به عنوان وسیله نقلیه پاک می‌توانیم فردایی متفاوت بسازیم. هدف از این گردهمایی را ترویج و تبلیغ فرهنگ دوچرخه‌سواری و زندگی سالم در کنار مبارزه با بیماری کووید ۱۹ است. این وسیله نقلیه، ضامن سلامتی و افزایش سیستم ایمنی بدن به خصوص در این روزهای کرونایی است.

امروزه نقش و جایگاه فعالیت‌های ورزشی در ابعاد مختلف جامعه به ویژه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بر هیچکس پوشیده نیست و توجه به بازسازی و گسترش زیرساخت‌ها و فضاهای لازم و احداث اماکن متناسب با نیاز ورزشکاران در جهت پرورش استعدادها و ایجاد فضا و محیط مناسب برای ورزش در سلامت جسمی و روحی آحاد جامعه بسیار مهم و مؤثر است.

در خصوص ایجاد بام میبد، به عنوان مجموعه فرهنگی، تفریحی و گردشگری طراحی مجموعه فرهنگی، تفریحی و گردشگری بام میبد در ۳ فاز انجام شده و که در حال حاضر فاز اول این مجموعه به بهره برداری رسیده و با اجرایی شدن فازهای دیگر، فضاهای ورزشی بیشتری در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. همچنین فضایی به نام باغ سلامت بانو، مناسب و در خور شأن بانوان طراحی شده که اجرای آن در فازهای بعدی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

گفتنی است در پایان مراسم، جوایزی به رسم یادبود به دوچرخه سواران اهدا شد. "

گردهمایی دوچرخه سواری هواداران بافت تاریخی میبد برگزار شد

کد خبر 498512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.