دعوت به حضور در انتخابات، واجب است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان گفت: بر اساس تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وظیفه هر شخصی است که دیگران را به حضور در انتخابات فرا بخواند و به همین دلیل این امر واجب و لازم است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز جمعه _۱۴ خردادماه_ در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان در محل مصلی امام خمینی (ره)، اظهار کرد: امتحانات الهی تنها در سختی‌ها از ما گرفته نمی‌شود و آزمون‌هایی نیز در آسانی‌ها وجود دارد.

وی افزود: امتحانات خداوند متعال نه تنها در سختی و آسانی‌، بلکه در عبادات انسان نیز وجود دارد و بر اساس آیات و روایات، همه دستورات و عبادات خداوند رحمان امتحان الهی محسوب می‌شود؛ در حقیقت اگر برای حضرت یوسف، شخصی همچون زلیخا وجود نداشت، امتحانی نیز برای ایشان در نظر گرفته نشده بود.

امام جمعه اصفهان و نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه باید از قبل خود را برای حرکت در مسیر امتحانات الهی آماده کنیم، تصریح کرد: نماز نوعی امتحان بوده و اینکه چگونه، به چه شکل، کجا و در چه زمانی خواند شود بخشی از ارکان این امتحان الهی محسوب می‌شود.

طباطبایی نژاد اضافه کرد: امتحانات تنها در فقر و غنای انسان صورت نمی‌گیرد و هر نعمتی که از سوی خداوند در اختیار ما قرار می‌گیرد، نوعی امتحان بوده و شکر آن واجب است.

وی ادامه داد: مواردی همچون پیروزی در جنگ، شهادت و … نعمت الهی است و باید شکر آن از سمت ما به جا آورده شود، زیرا سراسر زندگی انسان امتحان الهی بوده که از سوی خداوند متعال در نظر گرفته شده است.

امام جمعه اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به قرارگیری جامعه در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از امتحانات الهی در زندگی انسان، حضور در پای صندوق آرا است و در این زمینه شیاطین جن و انس به سراغ ما می‌آیند.

طباطبایی نژاد با بیان اینکه باید محبت، غضب و کمک‌مان برای خدا و در مسیر او باشد، اضافه کرد: امام راحل (ره) ویژگی‌های مثبت زیادی داشتند، اما دلیل اصلی محبوبیت ایشان در نزد مردم، خداپرستی و خلوص الهی ایشان در نیت‌هایشان بود.

وی ادامه داد: خالص بودن در انجام نیت‌های الهی بسیار مهم است و نیت یعنی انگیزه‌ای که باعث می‌شود کاری را انجام دهیم و چه چیزی بهتر از اینکه انگیزه‌مان جلب رضای خدا باشد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه هیچ شخصی از شرک و ریا در امان نیست، تصریح کرد: بر اساس آنچه که در روایات ائمه اطهار ذکر شده، ریا مانند ردپای مورچه در سنگ سخت و در شب تاریک می‌ماند و مخلص واقعی کسی است که به‌رغم تمامی موارد، چیزی جز خداوند متعال را در نظر نگیرد و همین امر باعث می‌شود محبت وی در دل مردم قرار بگیرد.

طباطبایی‌نژاد با بیان اینکه امام (ره) رضایت خداوند را در نظر می‌گرفتند و برای حرف مردم کاری نمی‌کردند، افزود: بر اساس تأکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی، وظیفه هر شخصی است که دیگران را به حضور در انتخابات فرا بخواند و به همین دلیل این امر واجب و لازم است.

وی با اشاره به افاضات امام خمینی (ره)، یادآور شد: امام فرمودند حفظ نظام از اوجب واجبات است و بر همین اساس هر کاری که باعث حفاظت از نظام شود نیز واجب است. باید در انتخابات پیش رو موضوع چپ و راست را کنار بگذاریم؛ زیرا همه ما مسلمان هستیم و این تقسیم‌بندی‌ها میان مسلمانان معنایی ندارد.

طباطبایی نژاد در پایان اضافه کرد: همانطور که همگی در جبهه حضور داشتیم هم‌اکنون نیز باید در این جبهه حضور داشته باشیم و اگر غیر از این باشد از جبهه حق عقب خواهیم افتاد.

کد خبر 498453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.