کودکان وینچستر برای بازی در خیابان آزادند

راه اندازی پویش حمایت از کودکان در وینچستر، بازگشایی بازارهای شهر در برلین، حضور دوباره اتوبوس‌های سلامت در نوریچ، افتتاح ساختمان سلامت در لیورپول، تقدیر از داوطلبان شهر در منچستر، پاسداشت روز جهانی دوچرخه سواری در دوبلین،مهم‌ترین عناوین این هفته بسته خبری پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شورای شهر وینچستر انگلیس از شهروندان این شهر خواست پویش حمایت از کودکان را در شهر دنبال کنند.

در واقع Playing Out یک پویش آغاز شده از سوی شورای شهر است تا آزادی کودکان برای بازی در خیابان‌ها و مکان‌هایی که در آن زندگی می‌کنند توسط والدین و ساکنان این شهر مهم شمرده شود.

گفتنی است در این پویش محورهای دیگری همچون توجه به سلامتی، شادی و احساس تعلق کودکان توجه می‌شود.

شورای شهر وینچستر در خصوص پویش Playing Out افزوده است: این پویش بر اساس فعالیت یک سازمان ملی است که منابع و مشاوره رایگان را برای ساکنان جهت امکان بازی برای کودکان در خیابان فراهم می‌کند. همچنین در این پویش فیلم‌های آموزشی و کتابچه‌های راهنمای گام به گام برای والدین، در نظر گرفته شده است که به زودی در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

کودکان وینچستر برای بازی آزادند

لیورپول؛ افتتاح بزرگترین مرکز سلامت شهر

صفحه رسمی شورای شهر لیورپول انگلیس از افتتاح بزرگترین مرکز سلامت Spine در این شهر خبر داد. این مرکز که دو روز پیش به بهره برداری رسید، ۲۸.۹ میلیون پوند برای اقتصاد محلی ارزش اجتماعی ایجاد کرده است. از نکات جالب توجه این مرکز توجه به پاکی هوای شهر بوده که قرار است گرمایش آن توسط یک بورس گرمایش کربن واقع در طبقه همکف انجام شود. این مرکز هفت طبقه دارد و حتی برای مداوای افراد دارای سرطان هم مرکزی در آن نظر گرفته است.

شهردار لیورپول، جوآن اندرسون، در خصوص این پروژه گفت: "ساخت این مرکز واقعاً خیره کننده است و نشان دهنده لیورپولی است که همه ما می‌خواهیم در قرن ۲۱ پیشرفت کند. طراحی منحصر به فرد و ظاهر متمایز آن همچنین نمادی از آرزوهایی است که ما ایجاد یک منطقه نوآوری برای رقابت در انگلستان و اروپا داریم.

کودکان وینچستر برای بازی آزادند

دوبلین؛ پاسداشت روز جهانی دوچرخه سواری

به مناسبت سه ژوئن روز جهانی دوچرخه سواری، شورای شهر دوبلین ایرلند با صدور اطلاعیه‌ای از شهروندان این شهر خواست برای پاسداشت این روز با دوچرخه‌های خود به شهر به آمده و در جهت پاکیزه ماندن هوای شهر تلاش کنند.

در بخشی از این اطلاعیه آمده که قرار است در روزهای آینده مسابقه‌ای با محوریت دوچرخه سواران دوبلینی با جوایز ۵۰ یورویی برگزار شود تا به نوعی آنها به دوچرخه سواری ترغیب شوند.

گفتنی است دوبلین یکی از شهرهای دوستدار دوچرخه سوار است و مسئولان این شهر در راستای همه گیری فرهنگ دوچرخه سواری در شهر تلاش فراوانی می‌کنند.

کودکان وینچستر برای بازی آزادند

منچستر؛ تقدیر از داوطلبان شهر

شورای شهر منچستر انگلیس با انتشار خبری در صفحه توئیتری خود از هزاران داوطلبان که در راستای انجام واکسیناسیون عمومی شهر و همینطور برای امور تست کووید ۱۹ به شورای شهر و مرکز بهداشت کمک کرده بودند تقدیر و تشکر کرد.

در بخشی از این توئیت آمده است یکی از داوطلبان، صدها عکس از دیگر داوطلبان را ثبت کرده است که نشان می‌دهد افراد زیادی به ما در راستای بهداشت عمومی شهر کمک کردند. ما نمی‌توانیم به اندازه کافی از داوطلبان تشکر کنیم و امیدواریم همگی بتوانیم قدر زحمات آنها را به خوبی بدانیم.

کودکان وینچستر برای بازی آزادند

نوریچ؛ حضور دوباره اتوبوس‌های سلامت در شهر

صفحه اطلاع رسانی شورای شهر نوریچ انگلیس از حضور دوباره اتوبوس‌های سلامت در شهر خبر داد. این اتوبوس‌ها که تست کووید ۱۹ را به سرعت برای شهروندان انجام می‌دهد قرار است در مناطقی از شهر مستقر شده و روند تست گیری از شهروندان را به آسانی انجام دهد. شورای شهر نوریچ در خصوص حضور این اتوبوس‌ها در شهر اعلام کرده است:

اتوبوس تست کووید ۱۹ دوباره از سه شنبه تا شنبه هفته آینده در مناطقی از شهر مستقر خواهد شد. جالب است بدانید از هر سه نفر مبتلای به کووید ۱۹ یک نفر بدون علامت است، بنابراین لطفاً آزمایش‌های منظم را انجام دهید و به پویش حفاظت از نوریچ کمک کنید.

برلین؛ بازگشایی بازارهای شهر

شورای شهر برلین آلمان خبر از بازگشایی بازارهای شهر و رفع محدودیت‌های کرونایی خبر داد. بنابراین قرار است از جمعه، بازارهای هنر و دست دوم فروشی برلین بازگشایی شوند. البته شورای شهر از شهروندان خواسته تا حد امکان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند. در بخشی از این در خواست آمده است:

به منظور ادامه کنترل میزان آلودگی توسط ویروس کرونا تا حد امکان، محدودیت‌های گسترده تماس و قوانین بهداشتی برلین در بازارهای شهر نیز اعمال می‌شود. بازدید کنندگان باید از ماسک صورت پزشکی استفاده کنند تا هرگونه اوج گیری این بیماری را شاهد نباشیم.

کد خبر 498441

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.