تحویل ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی تا پایان امسال به شهرداری مشهد

معاون عمران، حمل ونقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: با امضاء تفاهم نامه، ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی ساخت داخل تا پایان امسال تحویل شهرداری خواهد شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، خلیل الله کاظمی اظهار کرد: بهمن ماه ۹۸ بود که تفاهم نامه مشارکت شهرداری مشهد در ساخت اولین اتوبوس برقی کشور را با گروه مپنا و شتاب به مبلغ ۶۸ میلیارد ریال امضا کردیم.

وی تصریح کرد: امروز این افتخار را داریم که از اولین اتوبوس برقی ایران که شهرداری مشهد در ساخت آن مشارکت داشته است، رونمایی کنیم. این در حالی است که کمتر از ۱۰ کشور در جهان توانایی ساخت اتوبوس برقی را دارند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد با بیان اینکه یکی از اولویت‌های جدی مدیریت شهری مشهد در این دوره توجه به حفظ محیط زیست و کاهش آلودگی هوا با توسعه حمل و نقل پاک به ویژه حمل و نقل برقی است، اظهار کرد: امروز در کنار رونمایی از این اتوبوس برقی تفاهم نامه تحویل ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی دیگر را نیز با شرکت مپنا امضا کردیم.

وی تصریح کرد: تفاهم نامه آمادگی شهرداری برای خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز با گروه مپنا نیز از سوی شهردار مشهد به امضا رسید.

کاظمی ادامه داد: در راستای توسعه سیستم حمل و نقل پاک نیز روند توزیع موتورسیکلت‌های برقی طی روزهای گذشته در مشهد آغاز شده و تا کنون بیش از ۳۰ دستگاه موتور سیکلت برقی تحویل متقاضیان شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس مطالعات جامع مربوط به آلودگی هوای مشهد سهم اتوبوس در میزان آلودگی هوا تنها حدود دو درصد است، گفت: با همین سهم کم نیز برای احترام به مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) به دنبال برقی کردن سیستم حمل و نقل عمومی هستیم.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهردار مشهد گفت: طبق برنامه‌ریزی های انجام شده اتوبوس برقی که امروز رونمایی شد طی مدت زمان ۲-۳ ماه بدون مسافر برای انجام تست در مشهد پیمایش خواهد داشت و پس از دریافت استانداردها و مجوزهای لازم به مسافرگیری اقدام خواهد کرد.

وی افزود: در کنار این اقدامات با مصوبه شورای شهر مشهد مطالعات مربوط به برقی کردن اتوبوس‌های ناوگان اتوبوسرانی مشهد در حال انجام است که مراحل جمع بندی خود را می‌گذراند.

کد خبر 498238

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.