توزیع کتب درسی از ۱۰ شهریورماه/ ۲۲ خردادماه آخرین مهلت ‌ثبت ‌نام کتب درسی

رئیس امور رفاهی ‌و پشتیبانی اداره کل آموزش ‌و پرورش استان اصفهان آخرین مهلت روند ثبت ‌نام کتاب‌های درسی دانش آموزان میان پایه، ورودی‌ها اول، هفتم و دهم، افزایش قیمت ‌کتاب‌ها و توزیع آن ‌در مدارس استان را تشریح کرد.

علیرضا عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص روند ثبت نام کتاب‌های درسی و زمانبندی آن، اظهار کرد: ثبت نام‌ها از ۲۲ فروردین ماه شروع شده و تا ۲۲ خردادماه دانش آموزان میان پایه فرصت دارند ثبت نام کتب درسی خود را انجام دهند، همچنین ثبت نام کتاب‌های درسی ورودی‌های اول، هفتم و دهم از ابتدای تیرماه شروع می‌شود و تا پایان شهریورماه ثبت سفارش کتب درسی آنها ادامه دارد.

تا اوایل شهریورماه کتاب‌ها در مدارس بین دانش آموزان توزیع می‌شود

وی با بیان اینکه از ۱۰ شهریورماه توزیع کتاب‌های درسی در سطح مناطق آموزش و پرورش استان شروع می‌شود، افزود: از همین تاریخ مدارس کتاب‌ها را در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهند و اکنون از طریق آموزش و پرورش استان توزیع کتاب‌ها توزیع انجام می‌شود و کتب درسی در حال توزیع شدن است و مناطق مطابق برنامه ریزی اعلام شده کتاب‌های درسی را تحویل می‌گیرند.

رئیس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تصریح کرد: تا اوایل شهریورماه کتاب‌ها در مدارس بین دانش آموزان توزیع می‌شود و با ورود دانش آموزان به مدرسه که پیش بینی امسال هم ۱۵ شهریور مانند سال گذشته است کتب درسی در اختیار آنها قرار می‌گیرد.

عابدی تاکید کرد: دانش آموزان میان پایه که تاکنون برای ثبت سفارش کتب درسی اقدام نکردند تا ۲۲ خرداد ماه فرصت دارند این کار را انجام دهند، بعد از این تاریخ ثبت نام ورودی‌های مقاطع اول، هفتم و دهم است که از اواخر امتحانات خردادماه شروع می‌شود و در نهایت از اوایل تیرماه که ثبت سفارش کتاب‌های درسی انجام شده به مرور توزیع کتاب‌ها هم صورت می‌گیرد.

افزایش ۲۵ درصدی قیمت کتاب‌های درسی

وی با اشاره به افزایش ۲۵ قیمت کتب درسی امسال، اظهار کرد: امسال قیمت کتب درسی حدود ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که به غیر از این قیمت و نرخ کتابی که پشت جلد کتاب است، مدیران اجازه ندارند که مبلغ اضافه‌تری را از والدین دانش آموزان دریافت کنند.

رئیس امور رفاهی و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، گفت: با توجه به شرایط کرونایی، توزیع کتب درسی تنها از طریق سایت irtextbook.ir و irtextbook.com انجام می‌شود.

عابدی در خصوص فروش کتاب‌های تک جلدی، اظهار کرد: از شهریور همزمان با توزیع کتب درسی فروش کتاب‌های تک جلدی هم شروع و تا آخر مهرماه ادامه دارد، معلمان و متقاضیانی که نیازمند کتاب‌های تک جلدی هستند، ثبت سفارش را تا تاریخ اعلام شده انجام دهند و سپس به وسیله پست ارسال کتاب‌های تک جلدی برای آنها صورت می‌گیرد.

کد خبر 498218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.