آلکنو با دست پر به مصاف کانادا می‌رود

بلند قامتان ایران با سه روز استراحت و رفع مصدومیت‌ها در اولین بازی خود از هفته دوم رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال به مصاف تیم ملی کانادا می‌روند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی والیبال ایران پس از کسب یک پیروزی در هفته اول لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۱ به میزبانی ایتالیا، امروز از ساعت ۱۴:۳۰ به مصاف تیم کانادا می‌رود که این دیدار به طور مستقیم و زنده از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

بازیکنان تیم ملی ایران پس از ۳ روز استراحت و با آمادگی بالا و بدون مصدومیت در اختیار آلکنو روس قرار دارند تا دست این سرمربی برای چینش تیم ملی بازتر باشد. حضور سعید معروف در بین بازیکنان در کنار بار فنی بالا باعث افزایش روحیه و همبستگی تیم می‌شود.

در دیدارهای هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌ها ترکیب ثابت و مشخصی از تیم ملی مشاهده نکردیم و آلکنو تغییرات زیادی را در تیم به وجود آورد تا بتواند از تمام مهره‌های خود استفاده کند و شناخت بهتری از آنان کسب کند.

تیم ملی ایران در سه بازی هفته اول به یک پیروزی برابر هلند و دو شکست مقابل ژاپن و روسیه دست پیدا کرد و در رده دوازدهم جدول ۱۶ تیمی قرابت‌ها قرار دارد.

کانادا، ایتالیا و بلغارستان حریفان ایران در هفته دوم این رقابت‌ها هستند. کانادا و بلغارستان در هفته اول رقابت‌ها، عملکردی شبیه به تیم ملی داشتند و با دو باخت و یک برد وارد هفته دوم شدند اما تیم ملی ایتالیا با ترکیب و شکلی کاملاً متفاوت با تیم اصلی خود و بدون حضور ستاره‌های بزرگ و سرمربی اصلی وارد لیگ ملت‌ها شده است. تیم ملی ایتالیا در هفته اول نتوانست به امتیازی برسد و با سه شکست وارد هفته دوم شد.

تیم ملی کانادا در رنکینگ فدراسیون جهانی، پایین‌تر از ایران قرار دارد. تکیه تیم ملی کانادا بر استفاده از بازیکنان قدرتی است که کار را برای بلند قامتان ایران سخت می‌کند.

تیم ملی کانادا در هفته اول رقابت‌های لیگ ملت‌های والیبال مقابل آمریکا ۳ بر صفر و در مقابل برزیل ۱ بر ۳ شکست خورد و در مقابل آرژانتین ۳ بر صفر به پیروزی رسید.

تیم ملی والیبال ایران در ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۸ بازی نخست خود از هفته سوم لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۱۹ در ارومیه، به مصاف تیم کانادا رفته بود که با نتیجه سه بر صفر به پیروزی رسید.

تیم ملی والیبال در این تقابل ۳۹ آبشار موفق، ۵ دفاع روی تور موفق و ۷ امتیاز سرویس ثبت کرد و ۲۵ امتیاز ایران با اشتباهات و خطاهای بازیکنان کانادا کسب به دست آمد.

در انتهای این دیدار امیر غفور با ۱۶ امتیاز (۱۲ آبشار موفق، دو دفاع روی تور موفق و دو امتیاز سرویس) امتیازآورترین بازیکن زمین شد.

استیفن مار از تیم کانادا نیز موفق شد ۱۳ امتیاز برای کانادا کند.

نتایج دیدارهای تیم ملی ایران در ۳ بازی هفته اول:

ژاپن ۳ - ایران صفر

(۲۵ بر ۱۹، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۶ بر ۲۴)

ایران یک - روسیه ۳

(۱۷ بر ۲۵، ۲۵ بر ۲۰، ۲۰ بر ۲۵ و ۱۷ بر ۲۵)

هلند صفر - ایران ۳

(۱۸ بر ۲۵، ۲۳ بر ۲۵ و ۲۸ بر ۳۰)

نتیجه ۳ دیدار هفته نخست حریفان ایران در هفته دوم:

کانادا صفر - آمریکا ۳

کانادا ۳ - آرژانتین صفر

کانادا ۱ - برزیل ۳

ایتالیا صفر - لهستان ۳

ایتالیا صفر - اسلوونی ۳

ایتالیا ۱ - صربستان ۳

بلغارستان صفر - فرانسه ۳

بلغارستان ۳ - استرالیا صفر

بلغارستان ۲ - آلمان ۳

رده بندی تیم‌ها در پایان هفته نخست مسابقات لیگ ملت‌های والیبال:

۱- برزیل: ۳ پیروزی

۲- فرانسه: ۳ پیروزی

۳- ژاپن: ۳ پیروزی

۴- روسیه: ۲ پیروزی، ۱ شکست

۵- لهستان: ۲ پیروزی، ۱ شکست

۶- اسلوونی: ۲ پیروزی، ۱ شکست

۷- آلمان: ۲ پیروزی، ۱ شکست

۸- آمریکا: ۲ پیروزی، ۱ شکست

۹- صربستان: ۲ پیروزی، ۱ شکست

۱۰- بلغارستان: ۱ پیروزی، ۲ شکست

۱۱- کانادا: ۱ پیروزی، ۲ شکست

۱۲- ایران: ۱ پیروزی، ۲ شکست

۱۳- هلند: ۳ شکست

۱۴- ایتالیا: ۳ شکست

۱۵- استرالیا: ۳ شکست

۱۶- آرژانتین: ۳ شکست

کد خبر 498206

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهران IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۱۳
    0 0
    ایران ۳بر صفر میبره