ایران _ هنگ کنگ/ اولین قدم را محکم بردار!

تیم ملی ایران در ادامه مسابقات مقدماتی جام جهانی، امشب و از ساعت ۱۹ به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم ملی فوتبال ایران امروز (پنجشنبه) در چارچوب دور دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و جام ملت‌های ۲۰۲۳ چین باید از ساعت ۱۹ به وقت تهران در کشور بحرین به مصاف هنگ کنگ برود. این ششمین مصاف تیم ملی فوتبال ایران با حریف جنوب شرقِ آسیایی خود است. پیش از این در پنج مصاف قبلی ایران، برنده تمام عیار و ۱۰۰ درصدی بوده است.

محکوم به پوکر در رقابت‌ها

تیم ملی برای رسیدن به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی، چاره‌ای جز پیروزی در چهار بازی آینده‌اش ندارد تا بدون هیچ حرف و حدیثی و به عنوان تیم صدرنشین راهی مرحله بعد شود. ایران در شرایطی امروز به مصاف هنگ کنگ خواهد رفت که قرار بود بازی‌های انتخابی جام جهانی خرداد سال قبل برگزار شود، اما شیوع کرونا باعث شد که این مسابقات بارها و بارها به تعویق بیفتد و نهایتاً خرداد امسال، تیم‌های حاضر در این مرحله مقابل یکدیگر قرار بگیرند.

دیدار رفت ایران و هنگ کنگ که ۱۹ شهریور سال ۹۸ برگزار شد اولین بازی رسمی تیم ملی با مارک ویلموتس بود و حالا دیدار برگشت دو تیم حکم اولین بازی رسمی تیم ملی با دراگان اسکوچیچ را پیدا کرده و باید دید مصاف تیم ۳۱ رنکینگ فیفا با تیم ۱۴۴ رده بندی فیفا با چه نتیجه‌ای به پایان خواهد رسید. طبیعتاً تمام طرفداران تیم ملی منتظر برد تیم اسکوچیچ در بازی فردا هستند تا این تیم با روحیه‌ای بهتر برای بازی‌های بعدی‌اش آماده شود.

رقیب را بیشتر بشناسید

هنگ کنگ آخرین بازی خود را در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۱۹ مقابل چین انجام داد که به باخت ۲ بر صفر منجر شد. حالا این باید بعد از ۵۳۳ روز یا به عبارتی دیگر پس از یک سال و پنج ماه و ۱۶ روز در یک بازی رسمی شرکت داشته باشد.

هنگ کنگ در حال حاضر تیم صد و چهل و چهارم رنکینگ فیفا است و در ۹ بازی آخر خود فقط یک برد داشته است. تنها برد آنها مقابل کامبوج در انتخابی جام جهانی با نتیجه ۲ بر صفر بود. این تیم در سه بازی آخر خود شکست خورده و گلی هم به ثمر نرسانده است. حال باید دید تیم ملی فوتبال ایران مقابل هنگ کنگ چه نتیجه‌ای را به دست می‌آورد. بازی رفت این ۲ تیم در خاک هنگ کنگ با نتیجه ۲ بر صفر به سود ایران تمام شد. سردار آزمون و کریم انصاری فرد گلزنان ایران در آن مسابقه بودند.

هنگ کنگ تیم از پیش بازنده؟

هنگ کنگ تیمی است که خیلی‌ها از کارشناسان آن را از پیش بازنده می‌دانند اما فوتبال هیچ وقت قابل پیش‌بینی نیست و هنگ‌کنگ را هم نمی‌توان تیمی دست و پا بسته دانست حتی اگر سطح فوتبال این کشور قابل مقایسه با فوتبال ایران نباشد و از نظر توان فیزیکی بازیکنان هنگ کنگ حرفی برای گفتن مقابل بازیکنان توانمند ما نداشته باشند، هم حق نداریم خود را از پیش برنده بدانیم. به‌خصوص وقتی به جدول گروه نگاه می‌کنیم و این که هنگ کنگ ۵ امتیازی بخت‌های اندکی برای صعود دارد. مسابقه با هنگ‌کنگ را این مرتبه با سرمربی جدید دیگر به نام دراگان اسکوچیچ آغاز می‌کنیم.

قطعاً تیم ملی ایران از نظر سابقه، جنگندگی، کیفیت بازیکنان و… چند سر و گردن از هنگ کنگ بالاتر است و همه آرزو می‌کنیم تیم ملی با یک برد راحت مسیر سخت و سنگلاخی خود را در مقدماتی جام جهانی آغاز کند و با یک برد به مصاف به بحرین برسد. این در حالی است که همین هنگ کنگ در دور رفت، بحرین را متوقف کرده پس نمی‌تواند تیم بی‌کیفیت و از پیش بازنده‌ای باشد. تمرکز تیم ملی ایران قبل از بازی با بحرین و حواشی آن باید روی همین مسابقه با هنگ کنگ باشد و بازی به بازی و برد به برد پیش برود تا از این مرحله سخت عبور کند.

ورزشگاه فرسوده المحرق

ورزشگاه المحرق یا شیخ علی بن محمد، سومین ورزشگاه معرفی شده از سوی بحرین به AFC است که در سال ۲۰۱۲ مورد بازسازی قرار گرفته و در جزیره‌ای جدا از کشور بحرین قرار دارد. این ورزشگاه ۱۰ هزار نفری همانطور که از نامش مشخص است، محل بازی‌های تیم المحرق بحرین است.

به طور قطع ورزشگاه‌های بسیار پیشرفته‌ای در قیاس با این ورزشگاه در ایران وجود داشت، اما AFC تصمیم به میزبانی بحرین گرفت. حداقل کادر فنی تیم ملی باید امیدوار باشند که چمن ورزشگاه در شرایط مساعدی باشد.

نکته جالب توجه این است که بحرین در همین روز با کامبوج دیدار خواهد کرد و مسئولان برگزاری مسابقات، ورزشگاه ملی بحرین را برای این مسابقه تدارک دیده‌اند که بسیار بهتر از این ورزشگاه است و از طرفی مسابقه این دو تیم ساعت ۱۷:۳۰ به وقت محلی و در زمان خنکی هوا برگزار می‌شود.

در ادامه مسابقات هم هیچ تیمی جز بحرین در ورزشگاه ملی این کشور به میدان نخواهد رفت و سایر تیم‌ها فقط هنگام رویارویی با بحرین در این ورزشگاه بازی خواهند کرد!

همه چشم‌ها به بحرین

طی این مدت بعد از تمام حواشی که برای تیم کشورمان اتفاق افتاد یعنی از جدایی ویلموتس بلژیکی گرفته تا سلب میزبانی از مسابقات حالا از سوی بازیکنان ملی پوش کشورمان همه اتفاقات به دست فراموشی سپرده شده و فوتبال دوستان انرژی‌های مثبت خود را به سمت شاگردان اسکوچیچ روانه کرده‌اند. در واقع همه چشم‌ها به بحرین و مسابقات پیش رو دوخته خواهد شد تا تیم کشورمان برای صعود به مرحله بعد رقابت‌ها به ۴ برد خوب و قاطعانه دست پیدا کند.

کد خبر 498199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.