طرح مبارزه با جوندگان موذی در دزفول آغاز شد

شهردار دزفول گفت: طرح مبارزه با جوندگان موذی به مدت یک ماه توسط شهرداری آغاز شد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شهرداری دزفول، محمدعلی دوایی فر درباره این طرح گفت: برای از بین بردن جوندگان موذی که باعث بروز مشکلات بهداشتی برای شهروندان می‌شوند از یک سم ویژه و روش زنده گیری استفاده می‌شود.

وی افزود: انتظار می‌رود شهروندان به منظور همکاری با شهرداری از ریختن پسماند مواد غذایی در آب روها، جوی‌ها و فاضلاب‌ها به مدت یک ماه خودداری و به فرزندان خود آموزش دهند تا از تماس با لاشه‌های مردار حیوانات به ویژه جوندگان خودداری کنند.

شهردار دزفول گفت: سم‌هایی که در این طرح بکار می‌روند مورد تأیید نهادهای مربوطه قرار گرفته و با توجه به ترکیبات و دوز بکار رفته در آنها فقط موجب اتلاف جوندگان موذی و خشک شدن لاشه مردار خواهند شد.

وی افزود: این سم‌ها ضرری برای سایر حیوانات و محیط زیست ندارند و صرفاً در محل‌هایی مانند زیر پل‌ها و داخل شبکه فاضلاب بکار می‌روند که فقط جوندگان به آن دسترسی دارند.

دوایی فر عنوان کرد: پس از اجرای این طرح در هر محله بصورت روزانه و بعضاً چند نوبت لاشه‌های جانوران موذی که توسط سموم بکار رفته تلف شده‌اند، جمع آوری و با رعایت نکات بهداشتی و پاشیدن آهک، با نظارت کارشناس بهداشت امحا و دفن می‌شوند.

وی افزود: به منظور جلوگیری از تکثیر دوباره این جانوران پس از سم پاشی و جمع آوری لاشه‌ها، سوراخ‌ها و منافذی که می‌تواند محل زندگی این جانوران باشد پر می‌شوند.

شهردار دزفول گفت: شهروندان بعد از پایان این طرح نیز می‌توانند تا پایان آذرماه سال جاری در صورت مشاهده جوندگان موذی در منطقه سکونت خود از طریق سامانه ۱۳۷ به شهرداری دزفول اطلاع دهند.

کد خبر 498106

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.