بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ تغییر شکل دارایی

بیت کوین قابل رؤیت نیست اما وجود دارد، تراکنش‌ها سریع، تراکنش‌های امن، بستر پیشرفته و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، بسیاری از اقتصاد دان‌ها هنوز به وجود رمز ارزها خوش بین نیستند و آنها را پروژه‌های کلاهبرداری می‌نامند اما اشخاص و نهادهایی وجود دارند که دید آنها به رمز ارزها به شکل یک دارایی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ چهارشنبه ۱۲ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ تغییر شکل دارایی

(منبع: ارز دیجیتال)

آیا شکل دارایی در حال تغییر است؟

برای بررسی تغییر شکل دارایی می‌توان به تاریخچه طلا نگاه کرد، این که نیاز ما به طلا از کجا شروع شده و چه اتفاقی افتاد که طلا ارزشمند شد و در طول تاریخ همه به دنبال کسب آن بودند، می‌تواند کمک کننده باشد. این ما هستیم که تصمیم گرفتیم طلا ارزشمند باشد البته ویژگی‌هایی مانند چکش خواری، عدم واکنش شیمیایی با سایر فلزات، جلا و غیره نیز در اینکه طلا از سایر فلزات ارزشمند تر باشد نیز کمک کننده بود، پس برخی ویژگی‌ها در کنار پذیرش این فلز منجر به ارزشمندی شد.

در گذشته طلا واسطه‌ای برای انتقال بوده است، یعنی معاملات و مبادلات با این فلز قیمتی انجام می‌شد اما در چند صد سال گذشته روند معاملات به سمت پول‌های کاغذی و سپس الکترونیکی رفته و در دهه‌هایی اخیر از سمت پول الکترونیکی به سمت رمز ارزها حرکت کرده، آیا با وجود محدود بودن تعداد و هزاران ویژگی دیگر می‌توان بیت کوین را به عنوان یک دارایی دانست؟

بیت کوین قابل رؤیت نیست اما وجود دارد، تراکنش‌ها سریع، تراکنش‌های امن، بستر پیشرفته و بسیاری از ویژگی‌های دیگر، بسیاری از اقتصاد دان‌ها هنوز به وجود رمز ارزها خوش بین نیستند و آنها را پروژه‌های کلاهبرداری می‌نامند اما اشخاص و نهادهایی وجود دارند که دید آنها به رمز ارزها به شکل یک دارایی است. به طور مثال:

گزارش گلدمن ساکس: ارزهای دیجیتال می‌توانند زیرساختی برای اقتصاد مبتنی بر داده باشند

گلدمن ساکس، غول بانکداری جهان، گزارشی را با عنوان «کریپتو: یک کلاس دارایی جدید» منتشر کرده که در آن عنوان شده است که بلاک چین می‌تواند به یک زیرساخت کلیدی برای اقتصاد مبتنی بر داده تبدیل شود. در این گزارش همچنین از پتانسیل ارزهای دیجیتال برای تبدیل شدن به یک کلاس دارایی برای مؤسسات صحبت شده است. جف کوری، رئیس بخش کالای این بانک، عنوان کرده است که بلاک چین پتانسیل تغییر نحوه به کار گیری اطلاعات در اینترنت را دارد. وی همچنین عقیده دارد که اتریوم می‌تواند به «آمازون حوزه اطلاعات» تبدیل شود و در آن افراد می‌توانند به طور خصوصی اطلاعات شخصی خود را ذخیره کرده، انتقال دهند و به فروش برسانند. کوری در ادامه اظهار کرده است که اتریوم می‌تواند در آینده به بلاک چین شماره یک تبدیل شود.

رئیس بانک مرکزی سوئد می‌گوید: بیت کوین به قدری بزرگ است که نمی‌تواند از قانونگذاری فرار کند

رئیس بانک مرکزی سوئد، استفان اینگس استدلال کرد: بیت کوین برای فرار از چارچوب‌های نظارتی، یک دارایی به شدت بزرگ است. در همان زمان، وزیر دارایی این کشور تأیید کرد که آنها در حال حاضر به دنبال اجرای قوانین دقیق‌تر در مورد مبادلات ارزهای رمز پایه هستند. به نقل از بلومبرگ، در حالی که بیشتر همکاران استفان اینگس رئیس Riksbank، صریحاً مخالف ارزهای رمزنگاری شده هستند و حتی به سرمایه گذاران در مورد احتمال از دست دادن کل پول خود هشدار می‌دهند، اینگس روش دیگری را در پیش گرفته است"وقتی یک دارایی به اندازه کافی بزرگ می‌شود، مواردی مانند منافع مصرف کننده و پولشویی وارد عمل می‌شوند. بنابراین، دلیل موجهی برای این مقررات وجود دارد

اندریسن هوروویتز در صدد جذب سرمایه دو میلیارد دلاری است

شرکت سرمایه‌گذاری اندریسن هوروویتز که تاکنون دو صندوق سرمایه‌گذاری مختص ارزهای دیجیتال راه‌اندازی کرده است، می‌خواهد برای سومین صندوق سرمایه‌گذاری ارزهای دیجیتال خود ۲ میلیارد دلار سرمایه جذب کند. اریک نیوکامر، خبرنگار سابق حوزه فناوری بلومبرگ، اعلام کرد این شرکت سرمایه‌گذاری قصد دارد حضورش در این حوزه را گسترش دهد و سومین صندوق خود را ایجاد کند. نیوکامر به نقل از منابع آگاه نوشت: «اندریسن هوروویتز هدف ۲ میلیارد دلاری را برای سومین صندوق خود در نظر گرفته و این رقم ۲ برابر چیزی است که مردم انتظارش را دارند.»

حمایت ایلان ماسک از فستیوال موسیقی دوج کوین

جامعه دوج کوین می‌خواهد به مناسبت پیشرفت‌های اخیر این میم کوین یک فستیوال موسیقی برگزار کند و از حامیان شناخته‌شده این ارز دیجیتال از جمله ایلان ماسک، مارک کوبان و اسنوپ داگ برای شرکت در این جشن دعوت کرده است. ماسک در واکنش به برگزاری این مراسم آن را ایده‌ای «بامزه» توصیف کرد. تاکنون تاریخ دقیق این فستیوال مشخص نشده ولی انتظار می‌رود این مراسم در پاییز سال جاری میلادی برگزار شود.

ری دالیو: یوان دیجیتال می‌تواند با بیت کوین رقابت کند

ری دالیو، بنیانگذار و مدیرعامل صندوق پوشش ریسک بریج واتر می‌گوید به رغم آنکه بیت کوین در سال‌های پیش رو می‌تواند شاهد کشش بازار باشد، اما ارز دیجیتال بانک مرکزی چین نیز می‌تواند در آینده رقیبی جدی برای بیت کوین باشد. او در گفتگو سی‌ان‌بی‌سی عنوان کرد: «خواهیم دید که در سال‌های آتی یوان به یک ارز قوی‌تر، باثبات، جذاب‌تر و با کاربرد بیشتر تبدیل می‌شود.»

دالیو همچنین عنوان کرد که انتظار دارد روزی یوان به یکی از ارزهای برتر ذخایر جهان تبدیل شود. البته گفتنی است که صندوق بین‌المللی پول هم اکنون نیز یوان چین را به عنوان یکی از هشت ذخیره اصلی ارزی جهان به رسمیت شناخته است، هر چند که همچنان دلار آمریکا، فرانک سوئیس و پوند بریتانیا از آن جلوتر هستند.

متوسط کارمزد بیت کوین به کمترین سطح خود از ژانویه رسیده است

بر اساس داده‌های وب سایت تحلیلی بیت‌اینفوچارتس، متوسط کارمزد تراکنش بیت کوین اکنون به حدود ۷ دلار رسیده است. این عدد کمترین میزان کارمزد تراکنش بیت کوین از ژانویه تاکنون است. هنگامی که تقاضا برای پردازش تراکنش‌ها از میزان عرضه ماینرها پیشی می‌گیرد، کارمزد تراکنش نیز افزایش می‌یابد و بالعکس. در تاریخ ۲۱ آوریل، متوسط کارمزد تراکنش شبکه بیت کوین به رکورد تاریخی ۶۲.۸ دلار به ازای هر تراکنش رسید.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ تغییر شکل دارایی

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس وارزدیجیتال

کد خبر 498097

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.