خداحافظی با بطری‌های پلاستیکی در گوتنبرگ سوئد

مدیران گوتنبرگ، دومین شهر بزرگ سوئد، از پایان عمر بطری‌های آب در شهر خبر داده و ادعا کرده‌اند که در هر شرایطی، لوله‌کشی آب مورد نیاز مردم را تأمین خواهند کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدیهی است که در اغلب نقاط دنیا، طی کنفرانس‌ها، جلسات و غیره بطری‌های آب در اختیار شرکت‌کنندگان قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار دهند. بدیهی است که این کار نه تنها تولید مواد پلاستیکی را افزایش می‌دهد، بلکه در بیهوده هدر رفتن آب باقیمانده در هر بطری نیز سهیم است.

در همین راستا، مقامات گوتنبرگ تصمیم گرفته‌اند استفاده از بطری‌های آب در کنفرانس‌ها و سایر جلسات اداری را ممنوع کنند و با این اقدام خود، هم هزینه‌های شهر را به طور قابل چشمگیری کاهش دهند و هم به پایداری شهر از طریق پیشگیری از وارد شدن مواد پلاستیکی به محیط کمک کنند.

مدیران دومین شهر بزرگ سوئد در سخنان خود ادعا کرده‌اند که شهر پیشرفته‌ای نظیر گوتنبرگ از کیفیت بالای آب برخوردار است، بنابراین نوشیدن آب لوله‌کشی می‌تواند بسیار سالم‌تر از آب نگهداری شده در بطری‌های پلاستیکی باشد. از سوی دیگر، در گزارشات متعدد آمده که آب بطری‌ها ۳۰۰ برابر بیش از آب لوله‌کشی اثرات جزایر گرمایی را تحت تأثیر قرار می‌دهد و به همین دلیل، ممنوعیت استفاده از آن می‌تواند بیشترین پیامد مثبت را برای کیفیت هوا و تغییرات اقلیمی در پی داشته باشد. در واقع، تولید بطری‌های آب ۳۰۰ برابر بیشتر از تولید لوله‌های آبکشی گازهای گلخانه‌ای در هوا منتشر می‌کند و دفع آن‌ها در دفن‌گاه‌های زباله نیز از جنبه دیگر، منجر به افزایش آلودگی پلاستیکی و در نتیجه هوا می‌شود. حتی بازیافت بطری‌ها، که معقولانه‌ترین رویکرد به شمار می‌رود نیز با چالش‌های خاص خود رو به رو است و صرف انرژی زیادی نیاز دارد.

خداحافظی با بطری‌های پلاستیکی در گوتنبرگ سوئد

کد خبر 498087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.