آبیاری ۸۰۰ هکتار فضای سبز کرمانشاه با "آب چاه"

رییس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه از آبیاری ۸۰۰ هکتار فضای سبز شهر با استفاده از منابع آبی چاه‌های شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا، فرامرز رحمتی‌زاده با اشاره به وجود ۸۰۰ هکتار فضای سبز در شهر کرمانشاه، اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به کمبود منابع آب مشکلاتی در بحث آبیاری فضای سبز شهر داریم.

وی افزود: هم اکنون عمده آب مورد نیاز جهت آبیاری فضاهای سبز از محل چاه‌های شهرداری تأمین شده و تنها در موارد جزئی و استثنایی از آب شرب برای این کار استفاده می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع آب، بخشی از چاه‌های شهرداری در اختیار شرکت آب و فاضلاب جهت تأمین آب شرب قرار داده شده و همین امر موجب شده مشکلاتی در بحث آبیاری فضای سبز داشته باشیم.

وی ادامه داد: اگر وضعیت بی‌آبی تشدید شود، چاه‌های دیگری هم در اختیار شرکت آب و فاضلاب قرار می‌گیرد که در این صورت قطعاً حوزه آبیاری فضای سبز دچار چالش جدی خواهد شد.

رحمتی زاده خاطرنشان کرد: جهت رفع این مشکلات در اولین اقدام ساعت آبیاری را تغییر دادیم، به این صورت که آبیاری فضاهای سبز عمدتاً به ساعات شب موکول شده و نیروهای فضای سبز در حال حاضر از شب تا صبح مشغول آبیاری هستند و تنها در مواردی که امکان آبیاری در شب وجود نداشته باشد، به ناچار این کار در روز انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: از طرفی برای صرفه‌جویی در مصرف آب طول دوره‌های آبیاری را بیشتر کرده‌ایم، بطوری که در برخی قسمت‌ها به جای هر هفته، هر ۱۰ روز یک بار آبیاری انجام می‌دهیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری کرمانشاه در خصوص لزوم استفاده از پساب برای آبیاری فضای سبز شهری نیز با تأیید این موضوع گفت: مکاتبات بسیاری در این زمینه انجام داده‌ایم، اما همان پساب شهری قرار است به ما فروخته شود که شهرداری هزینه خرید آن را ندارد.

وی گفت: از طرفی حتی اگر هزینه خرید آن را داشته باشیم مشکل اینجاست که این پساب‌ها در یک منطقه بوده و نهایتاً فضای سبز اطراف آن منطقه را بتوانیم با این پساب پوشش دهیم و امکان آبیاری ۸۰۰ هکتار فضای سبز شهر با پساب فراهم نیست، چون امکان انتقال آسان پساب از یک نقطه به نقاط دیگر شهر نیست.

منبع: ایسنا

کد خبر 498085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.