واکسیناسیون و عقیم سازی سگ های ولگرد در تنکابن

شهردار تنکابن از عقیم سازی و واکسیناسیون سگ های ولگرد در این شهر خبرداد.‏

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود ردایی در جمع حامیان حیوانات تنکابن با اشاره بر اهمیت و مقوله فرهنگ سازی در بحث مهربانی با حیوانات اظهار کرد: انجمن‌ها و سمن‌ها ظرفیت‌های مهمی برای حوزه شهری به شمار می‌برند و از نیازهای مدیریت شهری به شمار می‌روند.

وی همچنین خواستار حضور و مشارکت تمامی سمن و انجمن‌های مردم نهاد در مباحث مدیریت شهری شد و تصریح کرد: ساماندهی سگ‌های بلاصاحب براساس قوانین موجود و دستورالعمل‌های ابلاغی انجام می‌پذیرد و اقدامات فرای از دستورالعمل خلاف بوده است و در این مسیر نیز تمامی ارگان متولی نیز باید حضور موثرانه داشته باشند.

ردایی با اشاره به اینکه متأسفانه بخش اعظمی از سگ‌های موجود در شهر سگ‌های خانگی و نگهبان هستند که توسط ساکنین در سطح شهر رها می‌شوند، گفت: صاحبان این حیوانات بعد از یک مدت طولانی دیگر توان نگهداری شأن را ندارند و این خود نیز عاملی بر کثرت سگ در سطح شهر بوده است.

وی همچنین به عدم برخورد با خودروهای حامل سگ نیز انتقاد و عنوان کرد: متأسفانه مشکل اصلی کثرت سگ‌های موجود در شهر در جا به جایی سگ‌ها از روستاها و شهرهای مختلف به شهر تنکابن بوده که باید دهیاران در این بخش ورود جدی داشته باشند و همچنین پیشنهاد می‌شود تا مراکز عقیم سازی در بخش‌ها دایر شود تا جمعیت این حیوان را کنترل کنیم در غیر این صورت در آینده نزدیک شاهد ازدیاد سگ‌های بلاصاحب در سطح شهر و روستاها خواهیم بود.

این مسئول یادآور شد: مرکز عقیم سازی و نگهداری موقت سگ‌های بلاصاحب در راستای اجرای دستورالعمل سامان دهی سگ‌های بلاصاحب شهر تنکابن در واحد موتوری شهرداری تنکابن دایر و با کمک و همت مضاعف انجمن حامیان حیوانات تنکابن در جهت عقیم سازی و واکسیناسیون اقداماتی مهم و اثرگذاری را در حال انجام هستند.

کد خبر 498080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.