امضاء تفاهم‌نامه خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی برای کلانشهر مشهد

شهردار مشهد با بیان اینکه برقی کردن سیستم حمل ونقل عمومی اولویت جدی مدیریت شهری است، گفت: برهمین اساس تفاهم نامه خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی داخلی را برای کلانشهر مشهد امضاء کردیم.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد رضا کلائی در حاشیه مراسم رونمایی از اولین اتوبوس برقی کشور در این کلانشهر، اظهار کرد: یکی از مهمترین موضوعات در کلانشهرها با توجه به آلودگی هوا، برقی کردن سیستم‌ها از جمله سیستم حمل و نقل عمومی است موضوعی که یکی از اولویت‌های جدی شهرداری مشهد بود.

وی افزود: بر همین اساس سال ۹۸ ساخت اولین اتوبوس برقی با مشارکت شهرداری مشهد و شرکت‌های مپنا و شتاب آغاز شد که امروز شاهد به ثمر رسیدن این تلاش و رونمایی از اولین اتوبوس برقی کشور ساخت داخل در مشهد هستیم.

شهردار مشهد با بیان اینکه در کنار رونمایی از اولین اتوبوس برقی کشور، تفاهم نامه خرید ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برقی نیز به امضا رسید، اظهار کرد: بر این اساس و طبق تفاهم نامه‌ای که میان شهرداری مشهد و گروه مپنا و شتاب منعقد شد ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی از این ۱۰۰ دستگاه تا پایان سال تحویل شهرداری مشهد خواهد شد.

کلائی ادامه داد: رونمایی از اولین اتوبوس برقی و امضا قرارداد خرید ۱۰ دستگاه اتوبوس برقی آغاز راه جدیدی در استفاده از حمل و نقل پاک برای کاهش آلودگی هوا و حرکت به سوی آینده در کشور است.

کد خبر 498059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.