صدور پروانه بهره‌برداری برای شرکت‌های حمل و نقل درون شهری بندرعباس

معاون بار و کالا سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس از صدور پروانه بهره برداری شرکت‌های حمل و نقل تحت نظارت این سازمان خبر داد.

پیمان امانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره با دستورالعمل اجرایی مدیریت و نظارت بر حمل و نقل بار و مسافر درون شهری اظهار کرد: کلیه فعالان حوزه بار و مسافر درون شهری اعم از خودروهای فعال در این بخش، رانندگان، شاغلان و همچنین شرکت‌های حمل و نقل بار و مسافر درون شهری مکلف به دریافت پروانه فعالیت از شهرداری هستند.

وی افزود: در بخش خودروها و رانندگان، تخصیص سهمیه سوخت خودروها منوط به دریافت پروانه‌های فعالیت و اشتغال است.

معاون سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری بندرعباس ادامه داد: مالکان این خودروها باید کلیه مدارک مرتبط را جهت تشکیل پرونده از طریق دفاتر پیشخوان منتخب به سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر جهت اقدامات بعدی ارسال کنند، تمام شرکت‌های فعال حمل و نقل درون شهری و حومه نیز مکلف به دریافت پروانه بهره‌برداری از شهرداری هستند.

امانی با تاکید بر اینکه دریافت خدمات و تسهیلات نیز منوط به دریافت این پروانه فعالیت است، اظهار کرد: با توجه به الزام قانونی در این خصوص ارائه هرگونه خدمات از جمله همکاری با دستگاه‌های اداری، نهادها، صنایع و … مستلزم دریافت مجوز از شهرداری در قالب پروانه‌های بهره برداری است و عدم ارائه پروانه در قراردادهای حقوقی فی‌مابین شرکت‌های حمل و نقل و شخص ثالث می‌تواند تخطی از قانون تلقی شده و هرگونه تعهد بیمه‌ای از جانب شرکت‌های بیمه و دیگر مسئولیت‌های حقوقی از آنها سلب می‌شود.

وی گفت: با توجه به پیش بینی قانون در جهت ساماندهی و نظارت بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل باری و مسافری درون شهری، شهرداری بندرعباس از ابتدای سال جاری اقدام به صدور پروانه‌های بهره برداری برای شرکت‌های موردنظر کرده است.

امانی خاطرنشان کرد: با آغاز طرح ساماندهی ناوگان حمل و نقل بار و مسافر درون شهری از سال ۹۵ تاکنون، تعداد شش هزار و ۳۲۳ پروانه فعالیت و چهار هزار و ۱۹۶ پروانه اشتغال در سازمان صادر شده است.

کد خبر 498057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.