نوعروس‌ها، نودامادها و زنان باردار بیمه می شوند

رئیس کل بیمه مرکزی گفت: استراتژی صنعت بیمه، افزایش ضریب نفوذ و رساندن آن به ۷ درصد است. ما معتقدیم پرتفوی بیمه زندگی باید به ۵۰ درصد برسد در حالی که امروز ۱۵.۵ درصد است. از این رو برنامه‌هایی برای افزایش سهم بیمه‌های زندگی داریم که اجرای آنها به نحو خانواده‌ها است.

به گزارش  ایمنا، غلامرضا سلیمانی در مراسم رونمایی از محصول جدید صنعت بیمه با عنوان مهر زندگی با بیان اینکه تمام شرکت‌های بیمه‌ای باید به برنامه هر سال یک محصول جدید متعهد باشند، اظهار کرد: با توجه به تعداد شرکت‌های بیمه‌ای، در سال جاری باید ۳۷ محصول جدید بیمه‌ای داشته باشیم و عرضه کنیم.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های امروز خانواده‌ها این است که پس از اینکه فرزندی به دنیا می‌آورند آیا کسی و نهادی هست که به آنها یاری برساند و یا باید درگیر مسائل عدیده تدارکات بیمارستان و هزینه درمان باشند؟

رئیس کل بیمه مرکزی اظهار کرد: قبلاً در مجلس طرحی پیشنهاد شد مبنی بر حمایت از خانواده‌ها و رشد جمعیت که در این دست از طرح‌ها و پیشنهادها معمولاً رایج است که دولت را مکلف به اجرای برنامه‌ها کنیم و دولت هم هر زمانی که پول و هزینه‌ای داشت شاید این طرح‌ها را به اجرا برساند. اما در صنعت بیمه سیاست ما این است که در راستای مردمی کردن اقتصاد کشور از همین پول‌های خرد مردم استفاده کنیم که طرح‌ها و پیشنهاداتی اجرایی شوند که نتیجه آنها رشد جمعیت باشد.

سلیمانی با اشاره به دغدغه جوانان برای ازدواج و فرزندآوری گفت: وقتی پای صحبت جوانان می‌نشینیم می‌گویند به دلیل نداشتن خانه، شغل و پس‌انداز کافی ازدواج نمی‌کنند و با آنهایی که متأهل هستند حرف می‌زنیم می‌گویند دولت از آنها برای فرزندآوری حمایت نمی‌کند و هر روز هم شاهد افزایش قیمت‌ها هستند بنابراین این روزها جوانان حداکثر یک فرزند دارند.

وی تاکید کرد: این در حالی است که در کشوری مانند آمریکا خانواده‌ها بسیار پرجمعیت هستند و جوانان حتی تا ۵ فرزند را هم دارند که این افزایش جمعیت در آمریکا به دلیل افزایش امکانات و کمک دولت، صنعت بیمه و بخش خصوصی به خانواده‌ها و حمایت آنها از فرزندآوری است.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به محصول جدید بیمه‌ای تحت عنوان مهر زندگی گفت: استراتژی صنعت بیمه، افزایش ضریب نفوذ و رساندن آن به ۷ درصد است. ما معتقدیم پرتفوی بیمه زندگی باید به ۵۰ درصد برسد در حالی که امروز ۱۵.۵ درصد است. از این رو برنامه‌هایی برای افزایش سهم بیمه‌های زندگی داریم که اجرای آنها به نحو خانواده‌ها است.

سلیمانی ادامه داد: از این رو برنامه بیمه نوعروسان، نودامادها، زنان باردار، نوجوانان و نودانش‌آموزان را داریم که تحت عنوان بیمه مهر زندگی، این افراد بیمه می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در اجرای این طرح‌ها و برنامه‌ها، موضوع مهم، اطلاعی‌رسانی است، یادآور شد: اخیراً که پرداخت خسارت به کسب و کارهایی که در دوران کرونا متوقف بودند، آغاز شد. موضوع مهمی که افراد جامعه با آن مواجه بودند این بود که اطلاعی از این خدمت بیمه‌ای نداشتند بنابراین بیمه مهر زندگی هم باید در سطح گسترده‌ای اطلاع‌رسانی شود وگرنه اثرگذاری آن محدود خواهد بود.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به خطر کاهش جمعیت در کشور اظهار کرد: از دید توسعه یافتگی، نداشتن فرزند و یا کاهش فرزندآوری برای آینده یک کشور خطرناک است و کشور را با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌کند.

سلیمانی خاطرنشان کرد: در سال ۸۳ تحلیلی مطرح شد مبنی بر اینکه اگر از ۷ شاغل یک نفر به بازنشستگی برسد و حق بیمه پرداخت کند، هزینه‌ها سر به سر است. اگر این عدد به ۶ نفر برسد در منطقه زیان قرار می‌گیریم. در حال حاضر از هر ۴ نفر از یک نفر پول گرفته می‌شود و ۳ نفر پول داده می‌شود یعنی مجبورند دارایی‌های خود را بفروشند تا حق بیمه پرداخت کنند؛ همان اتفاقی که برای شستا افتاد، شستا مجبور به عرضه سهام خود شد تا پول بازنشسته‌ها را پرداخت کند.

وی تاکید کرد: با این روند در آینده نزدیک به جایی می‌رسیم که ۵۰ تا ۹۰ درصد بودجه برای پرداخت بیمه بازنشستگی خواهد بود و اعداد و ارقامی به بحث عمران، توسعه و ساخت زیربناها اختصاص پیدا می‌کند که این یک فاجعه است.

رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: اینکه همه بازنشسته‌ها تا ۹۰ درصد کارکنان حقوق بگیرند آینده بسیار خطرناکی را رقم می‌زند چرا که در آینده باید نفت بفروشیم تا بتوانیم این هزینه‌ها را پرداخت کنیم.

سلیمانی با تاکید بر اینکه معتقدم توسعه بیمه زندگی راه برون‌رفت از تمام این مشکلات است، گفت: در بیمه زندگی، ما پول‌های خرد مردم را دریافت می‌کنیم و در مواقع نیاز مانند ازدواج، تکمیل جهیزیه، فرزندآوری و… این پول‌ها را به افراد بازمی‌گردانیم.

وی افزود: امیدوارم در آینده از بن‌بست تأمین مالی خارج شویم و مردم با خرید بیمه زندگی آینده بهتری برای خود رقم بزنند چرا که مبلغ کمی که دولت بابت بازنشستگی به آنها می‌دهد قطعاً نمی‌تواند پاسخگو باشد.

رئیس کل بیمه مرکزی با اشاره به ضرورت افزایش جمعیت و فرزندآوری با اجرای طرح‌های بیمه‌ای گفت: در حال حاضر ماهانه ۹۳ هزار فرزند متولد می‌شوند که طرح‌های بیمه‌ای از جمله بیمه مهر زندگی باید این آمار را به ۱۰۰ هزار نفر برساند و این مهمترین خدمتی است که صنعت بیمه به جامعه می‌کند.

سلیمانی با اشاره به صدور مجوز در چین برای به دنبال آمدن سومین فرزند یک خانواده اظهار داشت: می‌بینیم که حتی چین با جمعیت بالای یک میلیارد نفر احساس خطر کرده و به دنبال افزایش جمعیت است. حالا کشوری در شرایط ایران حتماً باید با طرح‌های تشویقی نسبت به افزایش جمعیت اقدام کند. موضوع مهم این است که این طرح‌ها و برنامه‌ها مورد تاکید رهبری هم هست.

منبع: ایلنا

کد خبر 498053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.