مهاجرت ساکنان بافت تاریخی قم به مناطق دیگر شهر

سخنگوی شورای شهر قم گفت: در طرح تفصیلی شهر اخیراً پهنه بزرگی از شهر را به عنوان بافت تاریخی فریز کرده‌اند و مشکلات زیادی برای ساکنان منطقه مرکزی شهر ایجاد شده و شاهد مهاجرت از این منطقه هستیم.

محمود مسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص ظرفیت بالای محدوده ۴۸ هکتاری پردیسان برای بهسازی اطراف حرم مطهر و محلات محروم قم، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت محدوده ۴۸ هکتاری پردیسان برای بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س)، اقدامی در این زمینه نشده و شرایط نابسامانی در پروژه‌های بهسازی به وجود آمده است.

وی با اشاره به این که شهرداری قم در پروژه ۴۸ هکتاری پردیسان هزینه‌های زیادی کرده است، خاطرنشان کرد: این مجموعه که متعلق به شهر قم بود را به ناحق به نام مسکن ملی از سازمان بهسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه (س) گرفتند و این در حالی است که قرار هم نیست در آن کاری انجام شود.

سخنگوی شورای شهر قم با بیان این که پارکینگ شرقی حرم مطهر حضرت معصومه(س) و فاز پنج بلوار عمار یاسر امروز به ویرانه‌ای در مرکز شهر تبدیل شده است، افزود: قرار بود محدوده ۴۸ هکتاری به بهسازی این محدوده اختصاص یابد، اما از شهرداری گرفته شده و در برنامه‌ریزی‌هایی که برای بهسازی این منطقه داشته‌ایم دچار تداخل شده است.

وی با بیان این که فاز پنج بلوار عماریاسر از بیت امام راحل (ره) تا خیابان دور شهر و میدان سپاه در بلوار جمهوری اسلامی در مرحله تملک و اجرا است، تصریح کرد: در میدان شهید مطهری نیز با تلاش‌های فراوان در حال انتقال فروشندگان تره‌بار هستیم و اگر وضعیت مالکیت میدان مشخص شود، اسناد حجره‌داران نیز تعیین تکلیف شده و شرایط این محدوده نیز با اقداماتی که در نظر داریم بهبود خواهد یافت.

مسگری خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی شهر اخیراً پهنه بزرگی از شهر را به عنوان بافت تاریخی فریز کرده‌اند و مشکلات زیادی برای ساکنان منطقه مرکزی شهر ایجاد شده و شاهد مهاجرت از این منطقه هستیم و باید برای رفع این مشکلات اقدامات مؤثری برنامه‌ریزی شود.

کد خبر 497953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.