عدالت محوری و رعایت حقوق شهروندی ۲ رکن اصلی برنامه اصفهان ۱۴۰۵

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ بر پایه محورهایی همچون عدالت محوری، شجاعت، قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی تدوین شده است.

علیرضا صادقیان در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مرداد ماه سال گذشته با تدوین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ مرحله تجویز آن نهایی شد و در شهریور ماه ۹۹ این برنامه به شورای شهر اصفهان تقدیم شد که به تصویب اعضا رسید.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: برای تدوین برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵، چهار هزار و ۶۶۳ نفر_ساعت کار کارشناسی صورت گرفت به طوری که از مشارکت تمام ذی‌نفعان استفاده کردیم و در این راستا ۳۰۵ جلسه برگزار شد که در نهایت این جلسات از مرحله شناخت و تحلیل عبور کرد و به مرحله تصویب رسید.

وی نتیجه محوری، سنجش پذیری و مشارکت حداکثری ذی‌نفعان را مهم‌ترین ویژگی برنامه اصفهان ۱۴۰۵ دانست و تصریح کرد: برنامه راهبردی اصفهان ۱۴۰۵ با این رویکرد تدوین شده که نتیجه پروژه‌ها در پنج سال آینده قابل تعریف باشد و با همین رویکرد سنجش پذیری را مورد توجه قرار دادیم.

صادقیان با بیان اینکه شعار چشم‌انداز شهر اصفهان در برنامه ۱۴۰۵، «اصفهان شهر زیست پذیر و رقابت پذیر» است، گفت: ارزش‌های برنامه اصفهان ۱۴۰۵ بر پایه محورهایی همچون عدالت محوری، شجاعت، قانون مداری و رعایت حقوق شهروندی است.

وی تاکید کرد: در بیانیه برنامه راهبردی اصفهان، این کلانشهر به عنوان شهری خلاق، اسلامی، مردم محور، زیبا و توسعه یافته و سرآمد معرفی شده است.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان ادامه داد: در طول تهیه برنامه اصفهان ۱۴۰۵ تلاش کردیم از ابزارهای علمی برای تدوین استفاده کنیم تا برنامه در چارچوب مدل‌ها و روش‌های علمی امروزی تدوین شود و خوشبختانه این مهم با مشارکت تمام ذی‌نفعان تا حد زیادی محقق شد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف کلان برنامه اصفهان ۱۴۰۵ کاهش آلودگی محیطی با تمرکز بر کاهش تولید آلاینده‌های هوا است، اظهار کرد: هدف دوم ارتقا جایگاه ملی و بین‌المللی شهر اصفهان با تمرکز بر توسعه گردشگری، فرهنگ و هنر است که برای رسیدن به این هدف برنامه‌ریزی و استقرار ساختار دائمی گردشگری، افزایش تصدی‌گری بخش خصوصی در مدیریت گردشگری انبوه و ارتقا کمی و کیفی فضاهای شهری از جمله برنامه‌های عملیاتی است.

صادقیان هدف کلان سوم برنامه اصفهان ۱۴۰۵ را افزایش بهره‌وری سرمایه‌های سازمانی دانست و تصریح کرد: در این راستا برنامه‌هایی مورد توجه قرار گرفته که می‌توان به افزایش بهره‌وری هزینه‌های نت و انرژی در چرخه عمر دارایی‌ها با حفظ کیفیت خدمات و ارتقا بهره‌وری سرمایه انسانی شهرداری اشاره کرد.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم اصفهان تا سال ۱۴۰۵ رقابت پذیر شود یکی از بهترین نقاط با توجه به ظرفیت‌ها و استعدادهای دیار نصف جهان، گردشگری است که در سال ۱۴۰۵ می‌تواند رقابت‌پذیر باشد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: برنامه راهبردی ۱۴۰۵ به صورت یک مجلد و دو جلد در قطع جیبی برای استفاده شهروندان تهیه شده تا مورد استفاده قرار گیرد.

وی اظهار کرد: برنامه اصفهان ۱۴۰۵ محصول کار مشارکتی و فکری است که محتوای آن در سایت اینترنتی esfahan.1405.ir بارگذاری شده است.

کد خبر 497854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.