دفع بهداشتی پسماند بیماران کرونایی ارومیه

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه از ضدعفونی کردن خودروهای حمل پسماند به صورت مداوم و دفع بهداشتی پسماند تا شعاع ۱۰۰ متری محل اقامت بیماران کرونایی خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا و به نقل از مرکز اطلاع رسانی شهرداری ارومیه، هادی بصاری اظهار کرد: پسماند محل اقامت بیماران کرونای تا شعاع ۱۰۰ متری به صورت بهداشتی دفن می‌شود البته روند تولید زباله‌های کرونایی همچنان زیاد است.

وی افزود: زباله‌های کرونایی با رعایت کامل نکات بهداشتی توسط خودروهای حمل زباله جمع‌آوری و در محل‌های مخصوص به صورت اصولی آهک پاشی و دفن می‌شود.

رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری ارومیه با اشاره به ضدعفونی خودروهای حمل زباله، خاطر نشان کرد: جهت پیشگیری از شیوع کرونا، خودروهای ویژه حمل زباله‌های کرونایی به صورت مداوم ضدعفونی می‌شود. زباله‌های افراد مبتلا به ویروس کرونا تا شعاع ۱۰۰ متری اعلام شده توسط مرکز بهداشت به صورت ویژه جمع آوری و بهداشتی دفن می‌شود.

بصاری اضافه کرد: محل اقامت بیماران کرونای تا شعاع ۱۰۰ متری نیز ضدعفونی می‌شود. همچنین سلامت پاکبانان در خط مقدم مبارزه با کرونا از اهمیت بی شماری برخوردار است، ماسک و وسایل ضروری پیشگیری از ابتلاء به ویروس کرونا برای پاکبانان به صورت مستمر تأمین می‌شود. پاکبانان به علت مواجه با پسماندهای عفونی از جمله گروه‌های پرخطر و در معرض ابتلاء به این ویروس هستند که برای پیشگیری از ابتلای این قشر تلاشگر به ویروس کرونا تزریق واکسن برای این گروه‌ها در اولویت قرار گرفت.

وی افزود: اولین مرحله تزریق واکسن کرونا با اولویت پاکبانان بالای ۵۰ سال انجام شده و در مراحل بعدی و بر اساس اولویت‌های وزارت علوم بقیه پاکبانان نیز واکسن کرونای خود را دریافت می‌کنند. از شهروندان خواستارم که زباله‌ها کرونایی چون ماسک و دستکش را در سطح معابر رها نکنند و در امر تمیز نگه داشتن محیط شهری یاریگر مدیریت شهری ارومیه باشند.

کد خبر 497813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.