آغاز پروژه اجرای کانال جمع‌آوری آب‌های سطحی خیابان شیرازی مشهد

شهردار منطقه ثامن از آغاز پروژه اجرای کانال جمع آوری آب های سطحی خیابان شیرازی خبر داد.

سید فرهاد حجازی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه بهسازی مسیر ویژه بی. آر. تی از چهارراه شهدا تا حرم مطهر رضوی در برنامه و دستورکار سال جاری منطقه قرار داشت، بر اساس مطالعات فنی و در راستای لزوم ایمن‌سازی محیطی نهر قدیمی نادری که در زیر این مسیر واقع شده است همچنین اجرای بخش دیگری از شبکه جمع آوری آب‌های سطحی منطقه ثامن، پیش از اجرای عملیات بهسازی مسیر بی آ. ر. تی این پروژه آغاز شده است.

وی افزود: پروژه مورد اشاره به طول ۴۰۰ متر و از طریق لوله گذاری (لوله کاروگیت ۸۰۰) در داخل نهر نادری از چهارراه شهدا تا زیرگذر حرم مطهر و ابتدای شارستان قطاع دو در حال اجرا است و عملاً بخش اجرا شده کانال آب‌های سطحی در امتداد شارستان به این قسمت متصل می‌شود.

شهردار منطقه ثامن تصریح کرد: بر اساس طرح مصوب نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی، خیابان‌های اصلی منتهی به حرم از چهار خیابان قدیمی موجود به هشت خیابان افزایش می‌یابد و بلواری تحت عنوان شارستان به طول هشت کیلومتر این خیابان‌ها را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی تاکید کرد: منطقه ثامن یکی از قدیمی‌ترین مناطق شهری است بر همین اساس از نظر رویکرد و اقداماتی که برای ساکنان، صاحبان مشاغل، زائران و … باید انجام شود علاوه بر برنامه‌ریزی‌های مدون، نیازمند تعامل و گفت‌وگو با این افراد جهت جلب رضایت آنها هستیم.

حجازی با تاکید بر این که خوشبختانه اقدامات بسیار خوب و چشمگیری در تمام حوزه‌ها در مدت فعالیت دوره پنجم مدیریت شهری مشهد انجام شده، گفت: در این بازه زمانی شاهد ۱۶.۶ درصد پیشرفت فیزیکی در کل فضاهای عمومی مانند ره‌باغ‌ها، خیابان‌ها، پیاده‌روها، فضاهای سبز و… بوده‌ایم که در مجموع ۱.۱۲ درصد نسبت به ۱۰ سال قبل افزایش دارد.

کد خبر 497731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.