افزایش ظرفیت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر در شهرداری اصفهان

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تاسیسات شهری شهرداری اصفهان گفت: شهرداری از سال گذشته با احداث ۱۰ نیروگاه خورشیدی جدید ظرفیت استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر را به ۵۷۰ کیلووات رساند و به همین جهت با فاصله زیاد از سایر کلانشهرها رتبه نخست را به دست آورد.

سید مهدی حسینی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری اصفهان به واسطه تنوع ارائه خدمات در مناطق ۱۵ گانه شهرداری و ناژوان بزرگترین مصرف کننده بخش عمومی برق در اصفهان به شمار می‌رود.

وی با بیان این که مدیریت مصرف برق کمک شایانی به تأمین برق پایدار برای شهروندان می‌کند، افزود: با همین رویکرد از چند سال اخیر تأسیسات پر مصرف را کاهش داده و توانستیم وضعیت ایده‌آلی را برای تأمین برق فراهم کنیم.

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان ادامه داد: در این زمینه با شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان هماهنگ بوده و جلسات مشترک برگزار کردیم و خوشبختانه در همه طرح‌های کاهش مصرف و مدیریت بار جزء پیشتازان بودیم.

وی با بیان این که شهرداری اصفهان در چهار سال اخیر هر سال رتبه نخست مدیریت مصرف انرژی را کسب کرده است، گفت: شهرداری از پیشگامان برای کمک به تأمین برق پایدار برای شهر اصفهان است.

حسینی تاکید کرد: شهرداری مصارف خود را کاهش داده به طوری که زمان انجام آبیاری‌ها را به ساعت کاهش مصرف برق انتقال دادیم همچنین ساعت آب نماها کاهش یافته و تأسیسات آنها به راندمان خوبی رسیده و مصرف برق آنها کاهش یافته است.

وی ادامه داد: بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر بسیار مهم و به مباحث زیست محیطی، کاهش آلودگی‌ها و کمک به تأمین انرژی کمک می‌کند از این رو شهرداری به عنوان الگو به این موضوع ورود پیدا کرده است.

مدیر بهینه‌سازی تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری شهرداری اصفهان با بیان این که ظرفیت بهره‌گیری از انرژی‌های تجدیدپذیر توسط شهرداری تا سال گذشته ۲۳۰ کیلووات بود و مقام اول را در این باره به خود اختصاص داد، تصریح کرد: شهرداری از سال گذشته با احداث ۱۰ نیروگاه خورشیدی جدید ظرفیت استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر را به ۵۷۰ کیلووات رساند و به همین جهت با فاصله زیاد از سایر کلانشهرها رتبه نخست را به دست آورد.

وی گفت: شورای شهر اصفهان با مصوبه شهر خورشیدی که در آن تمام نکات مورد توجه برای توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در آن لحاظ شده، تکلیف شهرداری و ساختمان‌های جدیدالاحداث را در این باره مشخص کرده است.

کد خبر 497697

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.