زنان وزنه‌بردار ایران برای نخستین بار در رده‌بندی مدال قرار گرفتند

با پایان مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جونان جهان، رده‌بندی کلی این رقابت‌ها اعلام شد و تیم زنان ایران برای نخستین بار در یک تورنمنت معتبر در رده‌بندی مدالی قرار گرفت.

به گزارش ایمنا، مسابقات وزنه‌برداری قهرمانی جوانان جهان که از روز دوم خرداد در تاشکند ازبکستان برگزار شد، امروز با رقابت‌های دسته فوق سنگین مردان به پایان رسید و نمایندگان ایران در این دسته به مدال نقره و برنز رسیدند. با کسب این مدال‌ها شمار مدال نمایندگان ایران در بخش مردان این رقابت‌ها به عدد هفت رسید.

با پایان یافتن رقابت‌های وزنه برداری قهرمانی جوانان جهان، در مجموع امتیازی تیم ایران با کسب ۲۶۲ امتیاز در جایگاه دهم مردان قرار گرفت. عبدالله و حسین بیرانوند، علیرضا زندی و رضا حسن‌پور چهار نماینده ایران در مسابقات ازبکستان بودند. در رده‌بندی مدالی مردان نیز ایران با کسب هفت مدال نقره و برنز عنوان دوازدهم را از آن خود کرد.

در این رقابت‌ها تیم روسیه با ۶۴۶ امتیاز اول شد و ترکیه با ۵۲۷ امتیاز در جایگاه دوم قرار گرفت و روسیه و ترکیه هر کدام به ۱۰ وزنه‌بردار مرد در این دوره حضور داشتند و ازبکستان با هشت وزنه‌بردار و کسب ۵۰۰ امتیاز به‌عنوان سوم رسید.

اتفاق مهم در این دوره از رقابت‌ها قرار گرفتن زنان ایران در رده‌بندی مدالی بود؛ ایران با دو وزنه‌بردار شرکت کرده بود و توانست با کسب سه برنز در جایگاه پانزدهم قرار گیرد. ترکیه، ازبکستان و رومانی در جایگاه اول تا سوم قرار گرفتند. ایران در رده‌بندی تیمی زنان هم شانزدهم شده بود.

مدال آوران ایران در این دوره از مسابقات:

رضا حسن‌پور ۲ مدال نقره و یک برنز

علیرضا زندی یک نقره و ۲ برنز

یکتا جمالی سه برنز

حسین بیرانوند یک برنز

منبع: ایرنا

کد خبر 497636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.