در پیک چهارم کرونا ۱۰۸ نفر در فریدن جان باختند

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران گفت: در پیک چهارم کرونا ۸۸۶ بیمار مبتلا در بیمارستان شهید رجایی داران بستری شدند در حالی که در ۱۳ ماه نخست شیوع بیماری یک هزار و ۲۰۰ بیمار بستری بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی ابن النصیر امروز _دوشنبه دهم خردادماه ۱۴۰۰_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: پیک چهارم کرونا که معروف به جهش یافته انگلیسی است با شدت بیشتری بروز پیدا کرد به طوری که در شهرستان فریدن فقط در یک هفته آمار پذیرش بیماران در بیمارستان شهید رجایی داران به ۱۵ تا ۲۰ برابر رسید و تعداد تخت‌های این بیمارستان از ۵۶ به ۱۲۰ تخت افزایش یافت و با توجه به پذیرش بیماران با کمبود تجهیزات مواجه شده بودیم.

وی افزود: در بین شهرستان‌های استان اصفهان، پیک چهارم کرونا در فریدن با شدت بیشتری شیوع داشت به طوری که در اورژانس بیمارستان، پنج تخت مخصوص بیماران کرونا به ۲۵ تخت افزایش یافت.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران ادامه داد: در این بیمارستان مشکل تنها کمبود تخت نبوده، بلکه با کمبود نیروی انسانی متخصص و خدماتی، اکسیژن و دارو نیز مواجه بودیم که بلافاصله در روزهای نخست یک تانکر اکسیژن چهار هزار تنی به بیمارستان اختصاص یافت و پس از نصب و شارژ در مدار اکسیژن رسانی به بیماران قرار گرفت.

وی با بیان اینکه مهمترین دارو برای بهبود بیماران کرونا اکسیژن است، گفت: در زمینه اکسیژن رسانی به بیماران کوچک‌ترین خللی صورت نگرفت، همچنین در پیک چهارم کرونا خیران فریدنی با پرداخت کمک‌های نقدی و غیر نقدی حتی اقلام خوراکی گوشت و برنج به یاری بیمارستان شتافتند.

ابن النصیر با قدردانی از شهروندان فریدنی به جهت تشکیل پویش‌های توزیع آب میوه در بیمارستان شهید رجایی داران، تصریح کرد: پس از تکمیل ظرفیت بیمارستان مکانی با تجهیز ۳۵ تخت برای بستری بیماران مبتلا به کرونا آماده کرده و کار انتقال بیماران انجام شد، همچنین با کمک دانشگاه علوم پزشکی برخی داروها تأمین شد که توانستیم به بیماران بی‌بضاعت تخفیف یا به صورت رایگان خدمات لازم را ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در مدت یک ماه و نیم پیک چهارم کرونا ۸۸۶ بیمار در بیمارستان شهید رجایی داران بستری شدند در حالی که در ۱۳ ماه نخست شیوع هزار و ۲۰۰ بیمار بستری شده بودند که تفاوت زیادی دارد.

رئیس بیمارستان شهید رجایی داران ادامه داد: در این شهرستان در پیک چهارم کرونا اگر مبتلایان در روزهای نخست مراجعه کرده بودند پروسه درمان طولانی یا منجر به فوت نمی‌شد که متأسفانه در این مدت ۱۰۸ جان باختند.

وی با بیان اینکه پیک چهارم کرونا هنوز تمام نشده که طبق نمودار رنگ‌بندی در تابستان شاهد پیک پنجم کرونا موسوم به جهش یافته هندی و آفریقایی خواهیم بود که موجب بیماری و مرگ بیشتری خواهد شد، گفت: در فریدن با تشکیل ستاد کرونا پیش‌بینی‌های لازم انجام شده که از شهروندان فریدنی انتظار می‌رود با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و سفر نکردن به جلوگیری از گسترش پیک پنجم کرونا کمک کنند.

ابن النصیر در رابطه به واکسیناسیون کرونا، اظهار کرد: پس از انجام واکسیناسیون کادر درمانی، هیچکدام به بیماری کرونا مبتلا نشدند، بنابراین اگر تمام افراد جامعه واکسینه شوند شاهد فروکش شدن کرونا خواهیم بود که البته پس از انجام واکسیناسیون نیز پروتکل‌های بهداشتی باید رعایت شود.

وی با بیان اینکه به زودی دستگاه اندوسکوپی در بیمارستان شهید رجایی داران نصب و با یک نیروی فوق تخصص گوارش خدمات رسانی به بیماران انجام می‌شود، گفت: بازسازی پانسیون پرستاران و راه اندازی درمانگاه این بیمارستان از دیگر اقدامات انجام شده است.

کد خبر 497622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.