نصب آزمایشی سیستم ردیاب بر روی ناوگان باری مشهد

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری شهرداری مشهد گفت: سیستم ردیاب با قابلیت توزین بار، به صورت آزمایشی بر روی چهار دستگاه خودرو مخصوص حمل پسماند و نخاله نصب شده و درصورت موفقیت به زودی سایر خودروهای باری نیز به آن مجهز می شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، علی باخرد اظهار کرد: یکی از چالش‌های موجود در حوزه حمل و نقل بار، نظارت بر میزان بارگیری و تخلیه در محل‌های مجاز توسط ناوگان باری از جمله خودروهای مخصوص حمل پسماند و نخاله است که عدم توجه به آن آلودگی‌های زیست محیطی را در پی دارد.

وی افزود: این مسئله آسیب‌هایی را برای زیرساخت‌های شهری همراه دارد و از جمله موضوعات مهم این حوزه است که با بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین و هوشمند می‌توان این آسیب‌ها را تا حد بسیار زیادی کاهش داد.

مدیرعامل سازمان مدیریت حمل و نقل بار درون شهری و حومه شهرداری مشهد با اشاره به بومی بودن سیستم ردیاب جدید، تصریح کرد: این سیستم با قابلیت توزین بار بر اساس فناوری روز دنیا و با بهره گیری از توان متخصصان جوان کشور ساخته شده که با استفاده از آن می‌توان مسیر رفت و آمد یک خودروی باری را بررسی و میزان بارگیری و مکان‌های بارگیری و تخلیه را به صورت دقیق مشخص کرد.

وی اظهار امیدواری کرد: با مکانیزه کردن نظارت‌ها در حوزه حمل بار درون شهری بتوان مدیریتی جامع‌تر و دقیق‌تری را در این زمینه ایجاد کرد.

کد خبر 497548

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.