بازار ارز دیجیتال امروز ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ ریپل چیست؟

ریپل یک پلتفرم و یک ارز دیجیتال است، این شبکه بیشتر بر اساس سیستم پرداخت دیجیتالش شناخته شده است و دارایی یک رمز ارز مخصوص به خود است که نماد xrp می‌باشد پروتکل ریپل یک پلتفرم متن باز است که هزینه تراکنش‌ها در آن بسیار پایین است و سرعت بسیار خوبی هم دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ دوشنبه ۱۰ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ ریپل چیست؟

(منبع: ارز دیجیتال)

آشنایی با ریپل

ریپل یک پلتفرم و یک ارز دیجیتال است، این شبکه بیشتر بر اساس سیستم پرداخت دیجیتالش شناخته شده است و دارایی یک رمز ارز مخصوص به خود است که نماد xrp می‌باشد پروتکل ریپل یک پلتفرم متن باز است که هزینه تراکنش‌ها در آن بسیار پایین است و سرعت بسیار خوبی هم دارد، یکی دیگر از ویژگی‌های آن این است که به جای استفاده از سیستم ماینینگ بلاکچین از یک مکانیزم اجماع از طریق گروهی از سرورها برای تأیید معاملاتش استفاده می‌کند. تراکنش‌های ریپل در عرض چند ثانیه تأیید می‌شوند و هزینه بسیار کمی دارند.

از ویژگی‌های مثبت آن می‌توان گفت که تقریباً ضد هک شدن است، تراکنش‌ها با سرعت بسیار بالایی انجام می‌شود، در اهداف آن ذکر شده که تبدیل کننده همه ارزها جهانی می‌شود و از ویژگی‌های بسیار خوب این رمز ارز است.

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ ریپل چیست؟

یکی از اهداف ریپل این است که تراکنش‌ها را با هر ارزی امکان پذیر کند به بیان ساده‌تر، ارز ورودی با XRP مبادله می‌شود، سپس برای انجام تراکنش به شبکه انتقال داده می‌شود و پس از رسیدن به گیرنده به ارز خروجی تبدیل می‌شود. این بدان معناست که معاملات با دو ارز مختلف نیز امکان‌پذیر است. XRP در حال حاضر تنها کوین مورد استفاده در RippleNet است. با این وجود، ازنظر تئوری این امکان وجود دارد که بانک‌ها بتوانند کوین‌های خود را ایجاد و از آن‌ها در این شبکه استفاده کنند. به‌اصطلاح، این gateway ها هستند که در این شبکه نقش واسطه را بر عهده دارند.

ریپل برای شرکت‌های بزرگ ساخته‌شده است و بااینکه برای مصارف پرداخت شخص به شخص نیز از آن استفاده می‌شود، اما تمرکز اصلی‌اش این مسئله نیست. هدف اصلی پلتفرم ریپل انتقال پول در حجم بالا در سرتاسر جهان با سریع‌ترین سرعت ممکن است.

اخبار مهم

بانک KBC در حال بررسی راه اندازی ارز رمزنگاری مختص به خود است

این بانک که یکی از بزرگترین شرکت‌های بیمه و بانکی در بلژیک است، با کمی تغییر رویکرد نسبت به دارایی‌های دیجیتال، اعلام کرد که قصد دارد ارز رمزنگاری شده خود را راه اندازی کند. رمز ارز بومی بانک ، KBC Coin ، نوعی توکن پاداش است که به بانک امکان می‌دهد استراتژی‌های تعامل با مشتریان خود را توسعه دهد، سیستم عامل خود را ارتقا دهد و کاربران را وادار به استفاده از خدمات خود کند.

در حال حاضر ، KBC Coin در دسترس عموم نیست ، اما از طریق یک محیط خصوصی در مرحله آزمایش است. بانک KBC تأکید کرد که رمز ارزشان هیچ ارتباطی با بیت کوین یا سایر ارزهای رمزنگاری شده در بازار ندارد. علاوه بر این، اشاره کرد که KBC Coin فقط در زیرساخت‌های بانک استفاده می‌شود و در نتیجه در معرض نوسانات وحشی قیمت که مشخصه رمز ارزهای سنتی است، نخواهد بود.

جیم بیانکو: اتریوم جای زیادی برای پیشرفت دارد

جیم بیانکو، مدیرعامل مؤسسه پژوهشی بیانکو، در مصاحبه با سی ان‌بی‌سی اعلام کرد پتانسیل اقتصادی ارزهای دیجیتال بسیار بالاست و هر چه زمان می‌گذرد کوین‌هایی مانند اتریوم شاهد پیشرفت بیشتری خواهند بود. بیانکو در چهار سال گذشته به سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال روی آورده اما در سبد سرمایه وی از بیت کوین خبری نیست. او همچنین به نوسان‌های شدید قیمت کریپتوها اشاره کرد و گفت کسانی که وارد این فضا می‌شوند باید با این فراز و نشیب‌ها کنار بیایند. بیانکو خاطر نشان کرد زمانی که مرحله پذیرش دارایی‌های دیجیتال به سرانجام برسد، ریسک و پاداش سرمایه‌گذاری در این فضا کمتر شده و شدت نوسان‌ها هم کاهش می‌یابد.

نظرسنجی: فقدان دانش کریپتویی مانع اصلی پذیرش ارزهای دیجیتال است

نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد بزرگ‌ترین مانع برای پذیرش گسترده ارزهای دیجیتال فقدان دانش و درک مردم از این حوزه است. در این نظرسنجی که توسط واحد اطلاعات اکونومیست و به سفارش کریپتو دات کام انجام شد، ۵۱ درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند به دلیل نداشتن دانش لازم درباره ارزهای دیجیتال به این حوزه وارد نشده‌اند. ۳۴ درصد نگرانی‌های امنیتی را دلیل عدم ورود به فضای کریپتو عنوان کردند و مشکل ۲۹ درصد از افراد هم این بود که نمی‌دانستند از کجا ارز دیجیتال خریداری کنند. گفتنی است در این نظرسنجی ۳۰۵۳ نفر شرکت داشتند.

پیتر شیف: بیت کوین بدترین ماه خود از ۲۰۱۱ را سپری کرده است

پیتر شیف، مدیرعامل یورو پسیفیک کپیتال (Euro Pacific Capital)و سرمایه‌گذار بزرگ طلا که به اظهار نظرهای ضد بیت کوینی معروف است، در صفحه توئیتر خود به عقب نشینی بهای بیت کوین و رشد طلا در ماه مه اشاره کرد و گفت که بیت کوین احتمالاً از سطح قیمتی کنونی تا ۳۵ هزار دلار عقب نشینی خواهد کرد.

شیف در توئیتر خود با افتخار نوشته است که طلا در ماه مه توانست سطح ۱,۹۰۰ دلاری را هم پشت سر بگذارد و ۷.۵ درصد رشد می‌کند. او همچنین نوشت که این ماه بدترین ماه بیت کوین در ده سال اخیر بوده است و با ابراز خوشحالی نوشت: ارز دیجیتال پرچمدار بازار نتوانست از سطح ۴۲,۰۰۰ دلار عبور کند و حتی موفق به حفظ سطح ۴۰ هزار دلاری نشد.

کارمزد تراکنش‌های اتریوم به پایین‌ترین میزان خود از ژانویه رسید

طبق داده‌های وب سایت BitInfoCharts، متوسط هزینه تراکنش‌ها در بلاک چین اتریوم به پایین‌ترین میزان خود از ژانویه تاکنون رسیده است. میانگین کارمزد هر تراکنش اتریوم در روز گذشته به ۷.۷۳ دلار رسید که کمترین میزان آن از روز ۲۳ ژانویه سال جاری تاکنون است، یعنی زمانی که هزینه کارمزد تراکنش اتریوم به طور متوسط برابر با ۶.۸۹ دلار بود. کارمزد تراکنش‌های بیت کوین به ماینرهایی که پردازش معاملات اتریوم در بلاک چین را انجام می‌دهند، پرداخت می‌شود.

رشد بهای پرایوسی کوین‌ها پس از تصمیم مالیاتی دولت استرالیا

پرایوسی کوین‌ها (ارزهای دیجیتال حریم خصوصی محور) مونرو (Monero)، زی کش (ZCash)، هورایزن (Horizen)و دش (Dash) در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۲۰ درصد رشد قیمتی را تجربه کردند و بخشی از زیان وارد شده در نتیجه عقب نشینی بازار ارزهای دیجیتال در روزهای اخیر را جبران کردند. دلیل اصلی این رشد قیمت پرایوسی کوین‌ها، تصمیم مالیاتی جدید استرالیا عنوان شده است.

پرایوسی کوین‌ها می‌توانند در جهت محافظت از هویت گیرندگان و فرستندگان، منشأ معاملات را پنهان کنند. به طور مثال مونرو یکی از محبوب ترین پرایوسی کوین‌ها است که به طور گسترده در تجارت‌های سیاهی از قبیل مواد مخدر، اسلحه و سایر اشکال قاچاق مورد استفاده قرار می‌گیرد. بهترین عملکرد در روز گذشته را به نقل از کوین مارکت کپ زی کش در اختیار داشت که سودی ۲۲.۸۹ درصدی را تجربه کرد.

صرافی پولونیکس آدرس‌های ریپل، ترون و اتریوم را غیرفعال کرد

صرافی پولونیکس در توئیتر اعلام کرد برای رسیدگی به سه کیف پول ریپل، ترون و اتریوم، آنها را غیرفعال کرده است. در پی این اقدام، کاربران تا اطلاع ثانوی به آدرس‌های ریپل، ترون، تی‌آرسی -۲۰، اتریوم و ایی‌آرسی -۲۰ دسترسی نخواهند داشت. این صرافی مستقر در ایالت کالیفرنیا هفته گذشته آدرس‌های بیت کوین کش و پولکادات را هم به دلیل مشابه غیرفعال کرده بود.

نقشه بازار رمز ارزها

بازار ارز دیجیتال امروز ۹ خرداد ۱۴۰۰ + تحلیل و اخبار/ ریپل چیست؟

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس وارزدیجیتال

کد خبر 497536

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.