سامانه حمل و نقل ویژه افراد دارای معلولیت راه‌اندازی می‌شود

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به احداث سامانه حمل و نقل ویژه افراد دارای معلولیت گفت: لایحه مربوطه از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال و به تصویب رسید و اکنون پیگیری هستیم تا به زودی راه‌اندازی شود.

سید احمد حسینی‌نیا در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اهمیت مناسب‌سازی معابر شهر، اظهار کرد: سازمان بهداشت جهانی در سال ۱۹۸۱ توانبخشی را اولین پاسخ به ناتوانی تعریف می‌کند و سه مرحله توانبخشی پزشکی، حرفه‌ای و اجتماعی را تفهیم می‌کند.

وی افزود: در معاونت شهرسازی و معماری شهرداری در بُعد توانبخشی اجتماعی، مناسب‌سازی معابر و اماکن شهری و شرایطی که بتواند مشکلات روزمره توان‌خواهان را کاهش دهد، مورد بررسی قرار می‌گیرد که اثرات آن می‌تواند در خودکفایی و بهبود شرایط توان‌خواهان و بازگرداندن آنها به زندگی اجتماعی نقش مهمی داشته باشد.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با بیان اینکه نخستین گام، شناخت مشکلات محیط شهری در ارتباط با فرد معلول است، تصریح کرد: در این راستا شبکه معابر شهری و تجهیزات معابر در رأس فعالیت‌ها قرار می‌گیرد که می‌تواند بسیاری از مشکلات این قشر از افراد جامعه را برطرف سازد.

حسینی‌نیا گفت: در بخش اجرای اهداف و اقدامات، ضوابط مناسب‌سازی را در طرح تفصیلی به عنوان پیوست الزام‌آور برای طراحان لحاظ کردیم و شاخص‌های مناسب‌سازی را به منظور تعیین میزان مطلوبیت محیط شهری در برنامه عملیاتی قرار دادیم.

وی تصریح کرد: تدوین طرح جامع پیاده‌رو سازی و تهیه نقشه‌های اجرایی، تخصیص اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه‌های مناسب سازی و نیازهای پژوهشی و رصد رعایت دستور العمل‌های مناسب‌سازی در خط یک مترو از دیگر اقدامات انجام شده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان با اشاره به احداث سامانه حمل و نقل ویژه افراد دارای معلولیت، گفت: لایحه مربوطه از سوی شهرداری به شورای شهر ارسال و به تصویب رسید و پیگیری لازم انجام شده تا به زودی راه‌اندازی شود.

وی خاطرنشان کرد: از طریق سامانه پیامکی «معبر» نیازها و مسائل مربوط به معلولان در زمینه مناسب‌سازی بر اساس نگرش آنها دنبال می‌شود.

کد خبر 497479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.