نمایندگان از توضیحات وزیر راه و شهرسازی قانع شدند

نماینده مردم پاکدشت در مجلس از پاسخ های وزیر راه و شهرسازی در مورد سوال خود قانع شد.

به گزارش ایمنا به نقل از خانه ملت، در نشست علنی امروز -دوشنبه ۱۰ خرداد ماه- مجلس شورای اسلامی، طرح سوال فرهاد بشیری از محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی بررسی شد که نماینده سوال کننده از پاسخ‌های وزیر به سوال خود مبنی بر دلایل عدم اجرا و تکمیل پروژه ملی کمربندی جنوبی پاکدشت درجاده امام رضا (ع) قانع شد.

سید البرز حسینی در تشریح گزارش کمیسیون عمران گفت: در اجرای ماده (۲۰۷) آئین‌نامه داخلی مجلس، سوال فوق در جلسه رسمی مورخ ۱۳۹۹.۹.۱۰ کمیسیون با حضور ۱۷ نفر از نمایندگان عضو کمیسیون، نماینده محترم سؤال‌کننده و وزیر محترم مطرح و پس از استماع اظهارات طرفین و نظر به عدم اقناع نماینده سوال کننده از پاسخ‌های ارائه شده وزیر، کمیسیون قلمرو سوال را ملی تشخیص داده و مستند به بند (۳) ماده (۲۰۷) آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گزارش سوال جهت اعلام وصول در اولین جلسه علنی ارسال می‌گردد.

محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی پس از توضیحات وزیر راه و شهرسازی و صحبت‌های فرهاد بشیری نماینده سوال کننده، خطاب به نماینده پاکدشت اظهار کرد: من سال گذشته از این پروژه بازدید کردم، این پروژه در حدود ۲ دهه بلاتکلیف مانده است و برای تکمیل آن راهی جز سرمایه گذاری و اخذ عوارض وجود ندارد، زیرا ادامه تکمیل این پروژه با ردیف‌های دولتی امکانپذیر نیست.

وی خطاب به نماینده سوال کننده تصریح کرد: اختیار با شماست، آیا از توضیحات وزیر قانع شدید؟

فرهاد بشیری نماینده سوال کننده نیز گفت: طی ۱۲ سال گذشته این پروژه نیمه تمام مانده است، حال این سوال مطرح است که آقای اسلامی چگونه می‌تواند طی ۲۰ روز این موضوع را پیگیری کند. در حال حاضر مردم به دلیل نیمه تمام ماندن پروژه به درد و رنج گرفتاری افتاده اند.

وی خطاب به رئیس مجلس ادامه داد: اگر شما ضمانت می‌دهید که این پروژه اجرایی شود، من از توضیحات وزیر قانع می‌شوم.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس یازدهم نیز خطاب به وزیر راه و شهرسازی گفت: من نمی‌توانم ضمانت دهم، اما اجرای پروژه را پیگیری کرده و کمک می‌کنم. وزیر راه و شهرسازی تضمین کند که پیش از پایان این دولت، قرارداد تکمیل و اجرای پروژه پیگیری شود.

اسلامی نیز قول داد که دو پروژه مذکور را به قرارداد رسانده و پیگیری‌های لازم را انجام دهد.

کد خبر 497455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.