پیش نویس اصلاح آیین نامه دفاتر اسناد رسمی تدوین شد

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: معاونان امور املاک باید به جزئیات اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های ثبتی اشراف کامل داشته باشند و گلوگاه‌هایی را که موجب کندی کار و پیشبرد امور می‌شوند، شناسایی، آسیب شناسی و رفع کند.

به گزارش ایمنا و به نقل روابط عمومی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در پی تأکیدات ریاست سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مبنی بر تسریع در اجرای طرح کاداستر، گردهمایی معاونان امور املاک و رؤسای کاداستر سراسر کشور صبح امروز یکشنبه (نهم خرداد ماه) با حضور خدائیان برگزار شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این گردهمایی طی اظهاراتی با قدردانی از اقدامات صورت گرفته در حوزه کاداستر و املاک، بر تلاش مضاعف و اقدامات جهادی به منظور ساماندهی این امور تاکید کرد.

خدائیان در تبیین برنامه‌های سال جاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در حوزه املاک و کاداستر نکاتی را متذکر شد و تکریم ارباب رجوع و رسیدگی سریع و آسان به درخواست‌های مراجعه کنندگان را جز اولویت‌های مهم دانست.

عضو شورای عالی قوه قضائیه افزود: درخواست‌های مراجعه کنندگان باید با سهولت و با سرعت رسیدگی و پاسخ داده شود تا رضایتمندی مردم را به دنبال داشته باشد.

خدائیان معاونان املاک ادارات کل ثبت اسناد و املاک استان‌ها و رؤسای کاداستر سراسر کشور را مکلف کرد که ضمن نظارت بر حسن اجرای امور، دایره رصد خود را با بازدیدهای مستمر به کل استان و شهرستان‌ها تسری دهند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: معاونان امور املاک باید به جزئیات اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های ثبتی اشراف کامل داشته باشند و گلوگاه‌هایی را که موجب کندی کار و پیشبرد امور می‌شوند، شناسایی، آسیب شناسی و رفع نمایند.

وی خطاب به معاونان امور املاک و رؤسای کاداستر سراسر کشور، تسریع در مدت زمان پاسخ‌دهی به درخواست‌های نقشه برداری، استعلامات، رسیدگی به پرونده‌های قانون تعیین تکلیف و تبدیل سند قدیمی به اسناد تک برگی را خواستار شد.

معاون رئیس قوه قضائیه همچنین با اشاره به تلاش برای اسکن صد درصدی پرونده‌ها در واحدهای ثبتی به معاونان املاک ادارات ثبت اسناد و املاک استان‌ها مأموریت داد تا با نظارت بر این کار، نحوه اسکن و دقت در انجام آن را مورد ارزیابی قرار دهند.

بررسی قراردادهای منعقد شده با پیمانکاران پیرامون اجرای طرح کاداستر و موشکافی در اجرای درست پروژه‌ها مطابق با چارچوب‌های تعیین شده نکته دیگری بود که مورد تاکید خدائیان قرار گرفت.

عضو شورای عالی قوه قضائیه ادامه داد: باید در نقشه برداری، ارائه اطلاعات و تثبیت مالکیت‌ها دقت لازم از سوی دستگاه‌های متولی صورت گیرد و ادارات کل ثبت استان‌ها در این زمینه پیگیری لازم را به عمل آوردند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تاکید کرد که به منظور افزایش دقت در تثبیت مالکیت‌ها، جلسات کمیسیون رفع تداخلات در استان‌ها به موقع برگزار شوند.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش با خاطرنشان کردن وظایف و تکالیف دستگاه‌ها مطابق با قانون جامع حدنگار، خطاب به معاونان امور املاک و رؤسای کاداستر سراسر کشور تصریح کرد: اگر دستگاهی به وظایف خود عمل نکرد، حتماً به بنده اطلاع داده شود تا موضوع به مراجع نظارتی منعکس شود.

خدائیان لزوم تشکیل کارگروه هایی برای آسیب شناسی بخش روستایی، شهری، منابع طبیعی را مورد اشاره قرار داد و تاکید کرد که از خرد جمعی و نظرات صاحب نظران برای پیشبرد امور استفاده شود.

معاون رئیس قوه قضائیه ادامه داد: برای هر کار برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و یک فرد متولیِ پیگیری و نظارت بر کار، تا حصول هدف گذاری صورت گرفته، شود

وی همچنین به عملکرد چند برابری سازمان ثبت در سال ۹۹ نسبت به سنوات گذشته اشاره کرد و گفت: با توجه به تجربه موفق سال ۹۹، باید با احصای نواقص سال گذشته، امسال اقدامات را با جدیت بیشتری دنبال کرد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: اگر کاداستر با اقدامات جهادی به نتیجه برسد برای همیشه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور بیمه و بساط تخلفات حوزه زمین برچیده می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در بخش دیگری از اظهاراتش ضمن دعوت از آحاد جامعه برای حضور در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، شرکت در انتخابات را تکلیفی، شخصی، شرعی و قانونی عنوان کرد.

وی افزود: مطابق با قانون با برگزاری انتخابات، حق تعیین سرنوشت به عهده خود ما قرار داده شده است و هر فرد ایرانی باید در این تعیین سرنوشت ایفای نقش نماید.

خدائیان با خاطرنشان کردن بیانات مقام معظم رهبری در رابطه با حضور در انتخابات، تصریح کرد: با توجه به تأکیدات، ولی امر مسلمین جهان، همه تکلیف شرعی داریم که در پای صندوق رأی حضور پیدا کرده و بار دیگر اقتدار نظام را به رخ جهانیان بکشانیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با برشمردن معیارهای انتخاب اصلح، حضور پرشور و آگاهانه در صحنه انتخابات را مصداق بارز پاسداشت خون شهدا دانست.

بنابراین گزارش، علی بهبهانی معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور نیز در این گردهمایی با ترسیم نقشه راه ادارات املاک و کاداستر سراسر کشور نکاتی را مورد اشاره قرار داد.

در پایان معاونان امور املاک و رؤسای کاداستر سراسر کشور به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.‌

کد خبر 497381

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.