عصرانه خبری شهرهای ایران در نهم خردادماه

در این بسته خبری از بهره برداری از طرح‌های شهری مراغه تا مدیریت مصرف برق در پارک‌ها و معابر سمنان و آسفالت ۹۰ درصد کوچه‌های بندر دیر را بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته گذشته شهرهای کشور در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی شاهد رویدادهای مهمی بود. در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهمترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم:

لزوم تعریض معابر شاهرود

عزت عرب عامری، سرپرست اداره حقوقی و املاک شهرداری شاهرود با اشاره به اینکه تعریض معابر شهری به منظور ساماندهی معابر، رفع گره‌های ترافیکی در فرآیند عبور و مرور شهروندان انجام می‌شود، گفت: تعریض معابر شهری یکی از ارکان اساسی در توسعه شهر است.

عملیات نهال کاری ۷ هزار مترمربع رفیوژ در سنندج

فواد کریمی، مدیر شهرداری منطقه دو سنندج از آغاز عملیات احداث فضای سبز رفیوژ بلوار دکتر حسینی حدفاصل پل سنجرخان تا پل بعثت در سنندج خبر داد و گفت: فضای سبز در حال احداث در این بلوار ۷ هزار مترمربع است.

صدور ۷۹۲۹ مجوز تأسیس دهیاری در دولت تدبیر و امید

علی قربانی، معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم، ۷۹۲۹ مجوز تأسیس دهیاری‌ها صادر شد و ۹۵ درصد جمعیت ساکن در روستاها تحت پوشش خدمات دهیاری‌ها قرار گرفتند.

تبدیل روستای مالوجه به شهر

حسین الماسی، فرماندار قروه گفت: با موافقت هیأت وزیران و به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، مالوجه به شهر تبدیل شد.

مدیریت مصرف برق در پارک‌ها و معابر سمنان

نادر فخری، فرماندار سمنان گفت: شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان با مشارکت شهرداری‌ها باید مصرف برق در پارک‌ها و معابر عمومی را مدیریت کند.

استفاده از پرداخت الکترونیکی در حمل و نقل شهری کاشان

علی زراعی، مدیر ناوگان تاکسیرانی کاشان بر لزوم استفاده شهروندان از شیوه پرداخت الکترونیک برای جلوگیری از چالش‌ها و تخلفات در این حوزه تأکید کرد.

بهره برداری از طرح‌های شهری مراغه

سیدعلی موسوی، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان مراغه گفت: با توجه به برنامه‌ریزی‌های مجموعه مدیریت شهری هر ماه یک پروژه بزرگ در شهر مراغه افتتاح می‌شود؛ هفته گذشته پروژه تعریض پل اشراق به بهره‌برداری رسید و در ماه‌های آینده نیز طرح‌های ۳۵ متری حدفاصل رسالت تا الغدیر و ۴۵ متری شهید سردار سلیمانی افتتاح خواهد شد.

لزوم انجام مطالعات طرح جمع آوری آب‌های سطحی در ۴۴ شهر خوزستان

سرپرست اداره کل مدیریت بحران خوزستان گفت: مطالعات طرح دفع آب‌های سطحی برای ۴۴ شهر استان دارای بالاترین اولویت در این حوزه باید تا پایان خرداد ماه امسال انجام شوند.

آسفالت ۹۰ درصد کوچه‌های بندر دیر

علی ابراهیمی، شهردار بندر دیر استان بوشهر گفت: به منظور روان سازی عبور و مرور شهروندان در چهار سال گذشته ۹۰ درصد کوچه‌ها و معابر شهری این بندر آسفالت شده است.

آسفالت ۳۰ هزار متر مربع از معابر شهری چوبر

حامد قلی‌پور، شهردار چوبر با بیان اینکه در دوره پنجم شورای اسلامی شهر آسفالت معابر یکی از مطالبات اصلی شهروندان بود، گفت: از ابتدای این دوره تا کنون حدود ۳۰ هزار متر مربع از معابر این شهر آسفالت شده است.

کد خبر 497326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.