رویکرد شهرداری اصفهان در مدیریت بحران قابل تقدیر است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان، اقدامات و رویکرد شهرداری اصفهان در مدیریت بحران را قابل تقدیر دانست و گفت: بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری و شورای شهر برای رونمایی از تجهیزات و امکانات جهت انجام مرحله پیشگیری و آمادگی در حوزه مدیریت بحران هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، منصور شیشه فروش امروز _یکشنبه نهم خرداد ماه ۱۴۰۰_ در آئین بهره برداری از تجهیزات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان و افتتاح مرکز فرماندهی و اتاق فرمان کشور اظهار کرد: خوشبختانه اقدام مهمی در حوزه امداد و نجات و توسعه زیرساخت‌های امدادی توسط شهرداری اصفهان انجام شده که حاصل نگاه ویژه شهرداری است.

وی با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات شهرداری، شورای شهر و خانواده بزرگ آتش نشانی اصفهان تصریح کرد: در مدیریت بحران سه کلید طلایی وجود دارد که «پیشگیری» مهم‌ترین کلید مدیریت بحران است و تجهیزات خریداری شده آتش نشانی نیز در این راستا بوده است؛ در واقع اولین کلید طلایی در مدیریت بحران این است که قبل از وقوع بحران آمادگی لازم را داشته باشیم؛ وقتی می‌توانیم مدیریت بحران داشته باشیم که حوادث را به خوبی شناخته و برای مقابله با آن‌ها برنامه‌ریزی کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: آموزش، برگزاری مانور و تقویت نیروهای انسانی و تأمین تجهیزات لازم در موفقیت مدیریت بحران بسیار تأثیرگذار است.

شیشه فروش گفت: در کشور ما ۵۳ مورد حادثه شناسایی شده که سابقه وقوع دارد که از مجموع آن، ۴۳ نوع حادثه طبیعی و غیرطبیعی در طرح جامع خطرپذیری سنجش و ارزیابی شده که سابقه وقوع دارد و باید برای پیشگیری از وقوع آن‌ها برنامه‌ریزی شود.

وی با اشاره به مشکل خشکسالی گفت: بارندگی‌ها نسبت به بلندمدت ۵۰ درصد کاهش یافته، اکثر چاه‌ها خشک شده و ۳۰۰ هزار اصله درخت در نوار رودخانه زاینده رود در معرض تنش خشکی قرار دارند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان این که ۱۲ هزار هکتار از باغات اصفهان باید تأمین آب شوند، افزود: حدود ۱۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی اصفهان دچار مشکل آبی است که این شرایط در تشدید گرد و غبار تأثیرگذار است؛ از فروردین ماه سال جاری تاکنون ۲۳ روز هوای ناسالم داشته‌ایم که ناشی از افزایش گردوغبار در شهر بوده است.

شیشه فروش گفت: فرونشست زمین ماحصل کم آبی در پهنه زاینده رود و استان است. نرخ فرونشست در دشت‌های استان اصفهان بین ۱۵ تا ۱۸ سانتیمتر ارزیابی شده است همچنین تصادفات جاده‌ای، حریق و سیل از دیگر حوادث انسان‌ساز است که شاهد آن هستیم.

وی با بیان این که بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان توسط شهرداری و شورای شهر برای رونمایی از تجهیزات و امکانات جهت انجام مرحله پیشگیری و آمادگی در حوزه مدیریت بحران هزینه شده است، تصریح کرد: دومین کلید طلایی این است که باید منسجم و با ثبات کامل برای مدیریت بحران گام بردایم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: سومین کلید مدیریت بحران، انجام اقدامات با برنامه‌های عملیاتی و استراتژیک است.

وی گفت: مطالعه پهنه سیل شهر اصفهان برای هدایت آب‌های سطحی در حال انجام است تا از روان آب‌های ناشی از بارندگی استفاده شود و طرح مطالعاتی فرونشست زمین در شهر اصفهان قرار است اجرایی شود.

شیشه فروش اقدامات و رویکرد شهرداری اصفهان در مدیریت بحران را قابل تقدیر دانست و گفت: در ارتباط با آلودگی هوا که منشأ آن خودروها و صنایع است مطالعاتی با همکاری سازمان محیط زیست و شهرداری انجام شده که باید به سناریو تبدیل شود تا قبل از فرارسیدن فصل پاییز و زمستان بتوانیم در حوزه کاهش آلودگی هوا اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با بیان این که در ارتباط با پهنه بندی خطر زلزله نیز شهرداری اصفهان با دانشگاه قراردادی جهت انجام مطالعات مورد نیاز منعقد کرده است، گفت: در ارتباط با ۴۳ حادثه شناسایی شده اصفهان ضمن تقویت امکانات باید دستگاه‌های اجرایی نیز برنامه‌های استراتژی پاسخ به بحران و کاهش خطر را آماده و ارائه کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر این که در حوزه آتش نشانی حوادث شهری دسته بندی شده است، گفت: ۲۱ نوع حادثه شهری که احتمال وقوع آن وجود دارد با توجه به استقرار صنایع در اطراف شهر، فرسودگی شبکه آب و فاضلاب و این که روزانه بیش از دو هزار تانکر سوخت از محورهای اصفهان عبور می‌کند، شناسایی شده است.

وی تأکید کرد: باید در کنار تامین تجهیزات، در اتاق فرماندهی حادثه، استراتژی پیشگیری و کنترل برای هر یک از حوادث تبیین شود.

شیشه فروش گفت: هشت کیلومتر راسته بازار اصفهان باید ایمن سازی شود و برای ساختمان‌های فرسوده و آسیب پذیر باید بر اساس دستورالعمل‌ها طرح ایمنی تهیه شود.

کد خبر 497317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.