دو عارضه مهم بیماری ام اس چیست؟

نایب رئیس انجمن ام اس ایران گفت: این بیماری دو خاصیت مهم دارد؛ یکی اینکه افراد جوان را درگیر می‌کند و دیگر آنکه مزمن و طولانی است. بنابراین تمام کشورهای دنیا و بیماران و خانواده‌های آن‌ها برای درک بهتر شرایط بیماران و شناساندن بیماری به دیگران و ارائه راهکارهای درمانی بهتر تلاش می‌کنند.

محمدعلی صحرائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: بیماری ام اس در تمام دنیا فراگیر شده و کمتر کشوری در دنیا هست که بیمار ام اس نداشته باشد. این بیماری دو خاصیت مهم دارد؛ یکی اینکه افراد جوان را درگیر می‌کند و دیگر آنکه مزمن و طولانی است. بنابراین تمام کشورهای دنیا و بیماران و خانواده‌های آن‌ها برای درک بهتر شرایط بیماران و شناساندن بیماری به دیگران و ارائه راهکارهای درمانی بهتر تلاش می‌کنند.

وی افزود: فدراسیون جهانی ام اس متشکل از ۸۰ کشور است و از حدود ۱۰ سال پیش روز جهانی ام اس تعیین شد و این فدراسیون هر سال یک شعار دارد، شعار امسال آن هم " درک بیشتر و بهتر از بیماری ام اس" است، این مسئله یک مفهوم دوگانه است. از یک طرف برای پزشکان است تا تلاش بیشتری کنند و واقعیت بیماری ام اس بیشتر شناخته شود و بتوانند سطح خدمات بیماری ام اس را ارتقا بدهند و راهکارهای بهتری در حیطه پژوهش و آموزش برای ام اس ایجاد کنند همچنین مخاطب این شعار مردم و مسئولان جامعه هستند که درک بهتری از بیماران و بیماری ام اس داشته باشند.

نایب رئیس انجمن ام اس ایران تصریح کرد: باید بدانیم این بیماری واگیردار نیست، الزاماً ناتوان کننده نیست، درست است مزمن است اما در طول زمان خود بیمار می‌تواند بسیاری از کارها را به خوبی انجام دهد و در نهایت اینکه باید خود بیمار هم درک بهتری از بیماری پیدا کند تا چیزهایی که به عنوان افکار ناامید کننده در جامعه با اسم این بیماری عجین شده کمتر شود.

وی اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی ام اس یک شعار سه گانه است؛ برای متخصصان و پژوهشگران در جهت تلاش بیشتر برای درمان بیماری، همچنین برای کنترل و خودمراقبتی بیماران و از طرفی هم برای مردم و مسئولان جامعه تا بتوانند در جهت ارتقای سلامت بیماران حرکت کنند.

کد خبر 497275

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.