۷۹۲۹ مجوز تاسیس دهیاری در دولت تدبیر و امید صادر شد

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها گفت: در دولت یازدهم و دوازدهم ، ۷۹۲۹ مجوز تاسیس دهیاری ها صادر شد و ۹۵ درصد جمعیت ساکن در روستاها تحت پوشش خدمات دهیاری‌ها قرار گرفتند

به گزارش ایمنا، علی قربانی افزود: از زمان تأسیس دهیاری‌ها از سال ۱۳۸۲ تاکنون ۳۷ هزار و ۹۱۹ دهیاری از سوی وزارت کشور مجوز تأسیس دریافت کرده‌اند که حدود ۹۵ درصد جمعیت روستایی کشور تحت پوشش خدمات دهیاری‌ها قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: همچنین با موافقت وزیر کشور در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار نیز مجوز تأسیس دهیاری‌ها صادر خواهد شد که براین اساس صد درصد جمعیت روستایی کشور می‌توانند از خدمات نهاد دهیاری بهره‌مند شوند.

معاون امور دهیاری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های گفت: همچنین با اصلاح آئین نامه اجرایی شوراها در سال ۱۳۹۸ هم دستورالعمل درجه بندی دهیاری‌ها بر اساس شاخص‌های جمعیت، وسعت و درآمد، مرکزیت دهستان یا بخش و دارا بودن ظرفیت گردشگری روستا از درجه یک تا شش برای اصلاح به استانداری‌ها ابلاغ شده است.

وی اعلام کرد: درجه بندی دهیاری‌ها در سال جاری از طریق سامانه درجه بندی دهیاری‌ها انجام خواهد شد.

قربانی گفت: از ابتدای تشکیل نهاد دهیاری تاکنون ۳۳ هزار و ۵۹۶ دهیاری درجه بندی شده‌اند که از این تعداد ۱۷ هزار و ۳۶۸ دهیاری در دولت‌های یازدهم و دوازدهم درجه بندی شده اند.

منبع: ایرنا

کد خبر 497232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.