ضریب ایمنی شهر اصفهان افزایش می‌یابد

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: علاوه بر رونمایی از تجهیزات جدید آتش نشانی، مرکز کنترل عملیات آتش نشانی با هزینه‌ای بالغ بر ۲۲ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

حسین امیری در گفت و گو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اقدامات سازمان آتش نشانی، اظهار کرد: وضعیت سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی اصفهان قابل مقایسه با گذشته نیست و گام‌های مؤثری برای تحقق شعار تاب‌آوری شهری برداشته شده است.

وی ادامه داد: به طور حتم تمامی اقدامات برنامه‌ریزی شده از جمله افتتاح ایستگاه‌های آتش نشانی در مناطق یک، هشت و ۱۴ تا پایان مدیریت شورای پنجم به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان گفت: مدیریت شهری از ابتدای ورود خود به دنبال نوسازی و بهسازی ناوگان این سازمان بود که با همت سازمان آتش نشانی و همراهی شهردار و اعضای شورای شهر با تخصیص اعتبارات مناسب به این هدف مهم دست یافتیم.

امیری اظهار کرد: شهر تاب‌آور نیاز به تامین زیر ساخت‌های مرتبط دارد که در صورت رعایت آن عنوان تاب‌آوری را می‌توان اطلاق کرد و یکی از موضوعات مهم آن داشتن تجهیزات مناسب در مواجهه با خطرات و سوانح احتمالی است.

وی با اشاره به وظایف خطیر سازمان آتش نشانی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های اساسی مدیریت شهری، تأمین امنیت جانی آتش نشانان بود که در این ارتباط طی چند ماه گذشته با خرید تجهیزات آتش نشانی و تجهیزات فردی شامل هود فایر، چکمه، کامبی تولز، کلاه، دستکش حریق، اورشلوار حریق و نیم ست هیدرولیک گام مناسبی در این راستا برداشته شد.

معاون خدمات شهری شهردار اصفهان ادامه داد: مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر تلاش کرد تا هر اقدامی را برای به روز شدن تجهیزات، افزایش دانش و تقویت بخش‌های مختلف این سازمان انجام دهد و در همین راستا امروز از ۵۱ دستگاه خودروی سبک و سنگین همچنین به‌روزترین مرکز فرماندهی و اتاق فرمان کشور با هزینه‌ای بالغ بر ۲,۰۸۰ میلیارد ریال رونمایی می‌شود.

امیری خاطرنشان کرد: ۵۱ خودرو و تجهیزات جدید برای تقویت و ارتقای سطح خدمات ایمنی و آتش نشانی شهر اصفهان خریداری شده است که با اضافه شدن آنها به ناوگان، ضریب ایمنی شهر اصفهان افزایش می‌یابد.

کد خبر 497224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.