واکسن فایزر برای افراد بین ۱۲ تا ۱۵ سال در ژاپن تایید شد

دولت ژاپن مجوز تزریق واکسن فایزر به افراد بین ۱۲ تا ۱۵ سال را صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، محققان شرکت فایزر در حال بررسی تأثیر واکسن مورد نظر بر گروه‌های مختلف جامعه هستند. محققان به دنبال روشی برای افزایش مدت نگهداری مجاز واکسن فایزر در دیگر کشورهای دنیا هستند. پژوهشگران به منظور بررسی تأثیر واکسن فایزر بر افراد بین ۱۲ تا ۱۵ سال مطالعه بالینی جدید انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، دو هزار و ۲۶۰ کودک بین ۱۲ تا ۱۵ سال را مورد ارزیابی قرار دادند.

نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد هیچ کدام از افرادی که واکسن فایزر را دریافت کرده بودند، به بیماری کووید -۱۹ مبتلا نشدند در حالی که ۱۸ نفر از افرادی که دارونما تزریق کرده بودند به ویروس کرونا آلوده شدند. دولت ژاپن واکسن فایزر را در ماه فوریه تأیید کرد و کادر درمان را در اولویت دریافت این واکسن قرار داد. واکسیناسیون افراد مسن کشور ژاپن نیز از ماه آوریل آغاز شد. این کشور واکسن فایزر کافی برای واکسیناسیون ۹۷ میلیون شهروند را دریافت کرده است.

شرکت مدرنا نیز مطالعات بالینی مرتبطی را انجام داده است که نشان می‌دهد واکسن مدرنا نیز مانع بروز بیماری کووید -۱۹ در میان افراد بین ۱۲ تا ۱۷ سال می‌شود. در آینده نزدیک برخی کشورها واکسن مدرنا را به افراد بین ۱۲ تا ۱۷ سال تزریق خواهند کرد. در حال حاضر فقط افراد ۱۸ سال به بالا مجاز به دریافت این مدل واکسن هستند.

کد خبر 497218

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.