رونمایی از "رادیو تاکسی"؛ ابزاری برای انتقال فرهنگ شهروندی

"رادیو تاکسی" با محوریت ارائه مفاهیم شهروندی و تکریم تاکسیرانان با حضور شهردار اصفهان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، برنامه «رادیو تاکسی» با هدف فرهنگ‌سازی روابط تاکسیرانان و شهروندان، فرهنگ‌سازی استفاده از وسائل حمل‌ونقل عمومی، ارائه اخبار مربوط به تاکسیرانی و آموزش تاکسیرانان شهر اصفهان با همکاری کمیته فرهنگ شهروندی پخش خواهد شد.

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های شهرنشینان اصفهان مسئله ترافیک و مشکلات رفت‌وآمدهای آنهاست که «رادیو تاکسی» سعی در حل و فصل این مشکلات دارد. این برنامه بخش‌های متنوع آموزشی را در خود جای داده و از ویژگی‌های آن آشنایی مردم با حقوق‌شان، آشنایی تاکسی‌داران با مسئولیت‌ها و وظایفشان و آگاه کردن مردم با وظایف سازمان تاکسیرانی و تاکسیرانان است.

رونمایی از "رادیو تاکسی"؛ ابزاری برای انتقال فرهنگ شهروندی

شنوندگان «رادیو تاکسی» در این برنامه شنونده گفت‌وگو، نمایش و گزارش‌هایی از سطح شهر هستند، حضور گزارشگران در تاکسی و گفت‌وگو با مسافران و تاکسیرانان از بخش‌های این برنامه است. رادیو تاکسی هفته‌ای یک‌ بار و در مدت ۲۰ دقیقه از طریق فضای مجازی @Taxikhabar (تاکسی خبر) پخش می‌شود.

تاکسیرانان سفیران فرهنگی شهر اصفهان هستند

قدرت الله نوروزی، شهردار اصفهان در این مراسم اظهار کرد: تاکسیرانان سفیران فرهنگی شهر اصفهان هستند، چرا که معتقدیم شهری که مظهر همه زیبایی‌ها است، سفیران آن نیز باید مظهر گفتمان صحیح با مهمانان و مسافران باشند.

وی با بیان این که وضعیت تاکسیرانان شهر بهبود یافته و تاکسی‌ها نو شده است، افزود: تمام تلاش شهرداری در حوزه تاکسیرانی جلب رضایت رانندگان پرتلاشی است که از صبح تا شب در شهر فعال هستند، امیدواریم بعد از شرایط کرونایی شهرمان مملو از مسافر باشد.

شهردار اصفهان تصریح کرد: تاکسیرانان با مدیریت فرهنگی و گفتمان، اخلاق و رفتار خوبی که از خود نشان می‌دهند ثابت می‌کنند که اصفهان در تمام زمینه‌ها از جمله فرهنگ، صنعت، آموزش، میراث، گردشگری و مهمان نوازی پیشرو است در واقع رانندگان تاکسی، نماینده شهروندان هستند که از صبح تا شب حقوق شهروندی را آموزش می‌دهند.

رونمایی از "رادیو تاکسی"؛ ابزاری برای انتقال فرهنگ شهروندی

نوروزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اجرای طرح رادیو تاکسی آموزش‌های خوبی به شهروندان ارائه شده و باب گفت و گو باز می‌شود، مدیریت تاکسیرانی تمام توان خود را به کار گرفته تا رضایت رانندگان تاکسی را جلب کند، این همکاری‌ها می‌تواند شهر را بهتر از گذشته به جهان معرفی کند.

وی گفت: اصفهان یک شهر گردشگری است که مظهر همه زیبایی‌ها به شمار می‌رود بنابراین رانندگان تاکسی آن در این جایگاه رفیع باید نقش خود را به خوبی ایفا کنند، رانندگان تاکسی به عنوان نمایندگان مردم شهر در رابطه با جذب گردشگر و جلب رضایت مردم نقش مهمی دارند.

کد خبر 497203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.