"فرونشست" حیات شهر و شهروندان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان گفت: مطالعه‌ای پیرامون موضوع فرونشست زمین در اصفهان انجام شده و در حال بررسی راهکارهای عبور از این شرایط سخت هستیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علیرضا صادقیان در جلسه‌ای که با موضوع «فرونشست زمین» برگزار شد، اظهار کرد: کلانشهر اصفهان در آستانه تدوین طرح جامع است در عین حال با شرایط سختی به واسطه کم آبی در سال‌های اخیر رو به رو است و فرونشست زمین یکی از معضلات جدی این شهر به شمار می‌رود.

وی با بیان این که فرونشست چیزی فراتر از بحران است و شرایط دشواری را برای شهر اصفهان به وجود آورده است، افزود: پیرامون موضوع فرونشست زمین در اصفهان مطالعه‌ای انجام شده و در حال بررسی راهکارهای عبور از این شرایط سخت هستیم.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: آنچه باعث نگرانی‌ها شده، مجموعه شرایطی است که باعث فرونشست و سرعت یافتن این پدیده شده که مطالعات آن در حال بررسی است؛ چنان‌ که متولیان اداره شهر و سایر دستگاه‌های مرتبط در استان به حل این معضل کمک کنند از بروز فاجعه جلوگیری خواهد شد.

صادقیان اظهار کرد: شاید خشک شدن زاینده رود فقط از نگاه کشاورزی و آب شرب مورد توجه قرار گرفته باشد، اما فرونشست زمین حیات شهر و شهروندان را در آینده به صورت جدی تحت‌الشعاع قرار خواهد داد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: زاینده رود و جاری شدن آب در بستر آن نقطه اتکای پیگیری‌ها برای موضوع فرونشست باشد.

کد خبر 497195

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.