گوگل پرجستجوترین کتاب‌های داستان را منتشر کرد

یکی از سایت‌های مربوط به شرکت گوگل اخیراً آمار جالبی از جست جوهای اینترنتی مربوط به رمان‌ها و کتاب‌های کلاسیک منتشر کرده است.

به گزارش ایمنا و به نقل از لیت‌هاب، یکی از سایت‌های مربوط به شرکت گوگل اخیراً آمار جالبی از جستجوهای اینترنتی مربوط به رمان‌ها و کتاب‌های کلاسیک منتشر کرده است که عنوان آن را با نام پر بحث ترین کتاب‌ها گذاشته است که معمولاً در صدر آنها داستان‌ها و رمان‌های کلاسیک قرار دارد. در بین کتاب‌های جستجو شده توسط کاربران اینترنت رمان" ۱۹۸۴" نوشته جرج اورول با بیش از ۱۲ میلیون جستجو در صدر لیست منتشر شده قرار دارد. ۱۹۸۴ نام کتاب مشهوری از جورج اورول است که در سال ۱۹۴۹ منتشر شد. این کتاب بیانیه سیاسی شاخصی در رده‌ی نظام‌های تمامیت‌خواه (توتالیتر) شمرده می‌شود. ۱۹۸۴ کتابی پاد آرمانشهری به‌شمار می‌آید.

در رتبه بعدی لیست منتشرشده از سوی گوگل داستان "ارباب حلقه‌ها" نوشته جی. ار. ار. تالکین با بیش از ۸ میلیون جستجو قرار دارد. این مجموعه داستان ادامه اثر پیشین تالکین با نام هابیت است که در همین ژانر نوشته شده بود. این کتاب طی ۱۲ سال از سال ۱۹۳۷ تا ۱۹۴۹ که بیشتر آن در زمان جنگ جهانی دوم بوده نوشته شده است. رمان هملت نوشته ویلیام شکسپیر با ۸ میلیون جستجوی اینترنتی در رتبه بعدی قرار دارد. این کتاب نمایش‌نامه‌ای تراژدی اثر ویلیام شکسپیر است که در سال ۱۶۰۲ نوشته شده و یکی از مشهورترین نمایش‌نامه‌های تاریخ ادبیات جهان به‌شمار می‌آید. این نمایش بلندترین اثر شکسپیر است.

کتاب بعدی لیست گوگل "کشتن مرغ مقلد" نوشته هارپر لی با بیش از ۵ میلیون جستجو و کتاب بعدی "غرور و تعصب" جین آستن نویسنده مشهور انگلیسی است. نمایش "مکبث" نوشته شکسپیر نیز در این رده قرار دارد. این اثر شاعر انگلیسی بر خلاف هملت کوتاه‌ترین تراژدی و یکی از محبوب‌ترین آثار اوست که بنا به اعتقاد بسیاری بین سال‌های ۱۵۹۹ و ۱۶۰۶ میلادی نوشته شده است.

در رده‌های بعدی لیست پر بحث‌ترین و در واقع پر جستجوترین کتاب‌های اینترنت "هابیت" نوشته تالکین، "رومئو و ژولیت" نوشته شکسپیر، "شدن" نوشته میشل اوباما، مجموعه داستان‌های "هری‌پاتر" نوشته جی. کی. رولینگ، "موبی‌دیک" نوشته هرمان ملویل، "پنجاه طیف خاکستری" نوشته ای. ال. جیمز، "مانیفست کمونیست" نوشته کارل مارکس، "ایلیاد" نوشته هومر، "اودیسه" نوشته هومر، "گتسبی بزرگ" نوشته اف. اسکات فیتز جرالد، "گرگ و میش" نوشته استفانی میر، "درخشش" نوشته استیون کینگ، "مادام بوواری" نوشته گوستاو فلوبر، "قلعه حیوانات" نوشته جورج اورول و "سرمایه ملت‌ها" نوشته آدام اسمیت قرار دارند.

به گفته سایت گوگل بیشتر کتاب‌های لیست پر بحث‌ترین‌های اینترنت مربوط به کتاب‌های داستانی و رمان‌های کلاسیک نویسندگان سال‌های گذشته است که به ویژه در ایام قرنطینه و کرونا بیشتر توسط کاربران جستجو شده است.

منبع: ایبنا

کد خبر 497188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.