زرین شهر طلایه‌دار تاریخ عظیمی از دین و شریعت است

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور گفت: زرین شهر، شهری که طلایه‌دار تاریخ عظیم از دین و شریعت است و خشت به خشتِ ستون‌های مسجد جامع و ضلع به ضلعِ مسجد صباحی اش، دوران کهن از عشق و عبادت و تمدن را به یادگار دارد.

به گزارش ایمنا، «مهدی جمالی‌نژاد» معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور با صدور پیامی هفته نکوداشت زرین شهر را تبریک گفت.
در این پیام آمده است:

آن کسانی که خداوند قلبشان را برای تقوا امتحان کرده‌است. درود بر آن‌هایی که رفتند تا بمانند، و نماندند تا بمیرند و تا ابد و آنان که پلاکشان را از گردنِ خویش درآوردند تا ماندن مادرانشان گُمنام و بی مزار بمانند، مدیونیم...

اینجانب به‌مناسبت هفته نکوداشت زرین‌شهر ادای احترام می‌کنم به خاکِ پاکِ شهدای این آب‌وخاک و قدردانِ پایداری، پایمردی، متانت و بصیرت خانواده‌های محترم شهدا جانبازان و ایثارگران این شهر هستم.

از آن جا که به فرموده مقام‌معظم رهبری، فضیلتِ زنده نگه‌داشتنِ یاد شهدا کمتر از شهادت نیست، امید که جملگیِ مردمان متدین این خطه با آن عزیزان محشور شوند.
خطه‌ای که نگینِ سبزی بر پهنه زاینده‌رودش می‌نامند. آوازه‌اش قرن‌ها در گوشِ گیتی پیچیده و هر کس بدان پا نهاده بسیار آن را ستوده.

دشت‌های سرسبز و آسمانِ نیلگونش، تصویرگرِ هزاره‌های پرشکوهی از فرهنگ، هنر و تمدن دین و صنعت است. شهری زرین با مردمانی بلندنظر و سخاوتمند که همواره آغوشش به روی مردمان ایران و جهان گشوده‌است و بی‌علت نیست که "ایران کوچکش"می‌نامند.

شهر شاهدانی از تبار قجه‌ای، باغبانی و طاهری، صنعتگرانی از نسل علی پرورش، فقیهان و عالمانی از خاندان شیخ مرتضی ریزی و مریم ریزی، فرهیختگانی از ریشه مصطفی سلیمیان و پهلوانانی که پرچم ایران و نام شهر را بر قله‌های افتخار آذین بستند.

شهری که طلایه‌دار تاریخ عظیم از دین و شریعت است. خشت به خشتِ ستون‌های مسجد جامع و ضلع به ضلعِ مسجد صباحی اش، دوران کهن از عشق و عبادت و تمدن را به یادگار دارد.

و برج‌های کبوترش، آسمانی بخشنده را به تلاشگران مزارع نوید می‌دهد، که با دست‌های مهربان‌شان، ساقه‌های سبز و امید را در دل زمین‌های مجاورِ زاینده‌رود می‌نشانند و زیبایی زرین‌شهر را در امتداد سال‌ها دوچندان می‌کنند.
امید که تک‌تک هم‌وطنان عزیزمان به میهمانی این خطه زرین مفتخر مان کنند.

بمان همیشه طلایی‌ترین زمینِ خدا
مباد هیچ گزندی به جان ذرینت…»

کد خبر 497040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.