تهرانی‌ها چگونه از زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها مطلع شوند؟

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با اشاره به سیستم اعلام زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها در عین حال گفت: شرکت واحد در هیچ دوره ای متولی مانیتورهای ایستگاه‌های اتوبوس نبوده است.

به گزارش ایمنا، محمود ترفع در مورد سیستم اعلام زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها گفت: این سیستم یک انقلاب در حمل و نقل اتوبوسی و یکی از بهترین اقدامات در جهت حفظ کرامت مسافران بوده است.

وی درباره مانیتورهای اطلاع‌رسانی برنامه زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها که در ایستگاه‌های اتوبوس نصب شده‌اند، خاطرنشان کرد: متولی آن مانیتورها در هیچ دوره‌ای شرکت واحد نبوده است، شهروندان می‌توانند از نرم‌افزار «تهران باس» که برای گوشی‌های همراه طراحی شده و در هر دو سیستم عامل اندروید و آی او اس قابل استفاده است، برای دریافت برنامه زمان‌بندی حرکت اتوبوس‌ها استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران درباره چابک‌سازی و جذب نیرو در این شرکت گفت: موضوع چابک‌سازی از دوره‌های قبل نیز مد نظر بود و در راستای خصوصی‌سازی، هر سال بخشی از نیروها بازخرید یا بازنشسته شده‌اند.

وی افزود: البته باید توجه داشت که موضوع چابک‌سازی حد و حدود دارد و قرار نیست حمل و نقل عمومی را آن‌قدر محدود کنیم که به کل جمع شود.

ترفع با اشاره به اینکه در آذرماه ۸۵ مصوبه خصوصی‌سازی توسط دولت ابلاغ شد و در دی‌ماه همان سال، حد و حدود این چابک‌سازی بر اساس مصوبه شورای شهر تحت عنوان ماده واحده چگونگی اجرای خصوصی‌سازی مشخص شد، اظهار کرد: بر اساس ماده واحده مذکور، شهرداری تهران مکلف است در هر شرایط، ۴۰ درصد از ناوگان را به صورت ملکی حفظ کند و برای حفظ این ۴۰ درصد، نیازمند نیرو است.

وی درباره تعداد نیروهای شرکت واحد گفت: اسفندماه سال گذشته ۸۳۰ نفر در شرکت واحد بازنشسته شدند که ۴۳۰ نفر از آنها راننده بودند و برای جایگزین کردن آنها، استخدام نیروهای جدید ضرورت دارد.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران با بیان اینکه در مجموعه اتوبوسرانی تهران، کمبود راننده، نگهبان و نیروی خدمات داریم، تصریح کرد: با توجه به اینکه در سال ۹۹ تعداد ۸۳۰ نفر، در سال ۹۸ تعداد ۷۰۰ نفر و در سال ۹۷ تعداد ۶۰۰ نفر از کارکنان شرکت واحد بازنشسته شده‌اند، قطعاً جذب نیروهای جدید برای جایگزینی این افراد ضروری است، مگر اینکه بگوییم همه این افراد در تمامی ادوار مدیریت شهری، مازاد بوده‌اند و به رغم عدم نیاز به حضور آنها، در استخدام بوده و همچنان حقوق دریافت می‌کرده‌اند.

منبع: ایسنا

کد خبر 497028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.