امدادرسانی به ۱۲۰ آسیب ‌دیده در ۵۲ حادثه

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان از امدادرسانی به ۱۲۰ آسیب دیده ناشی از ۵۲ حادثه به وسیله ۶۴ تیم عملیاتی این جمعیت در اولین هفته خردادماه خبر داد.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت امدادرسانی جمعیت هلال احمر استان اصفهان در حوادث هفته گذشته، اظهار کرد: پوشش امدادی ۵۲ حادثه در هفته قبلی انجام شده است و ۱۲۰ آسیب دیده ناشی از حادثه در این مدت از خدمات امدادی هلال احمر استان اصفهان بهره مند شدند که حوادث جاده‌ای با ۲۶ حادثه همچنان بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است و این موضوع نیازمند فرهنگ سازی بیشتر در این زمینه و توجه رانندگان و مسافران به قوانین و مقررات رانندگی است.

وی با تاکید بر حوادث تحت پوشش این جمعیت در هفته گذشته، تصریح کرد: در این بازه زمانی ۲۶ مورد حادثه جاده‌ای، هشت مورد حادثه شهری، ۹ مورد خدمات حضوری، سه مورد حادثه کوهستان و شش مورد حادثه صنعتی و کارگاهی به وسیله نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر استان پوشش داده شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان اصفهان با بیان این که در این مأموریت‌ها به ۱۲۰ حادثه دیده امدادرسانی شده است، گفت: ۶۹ نفر از حادثه دیدگان در حوادث جاده‌ای، ۹ نفر خدمات حضوری، ۱۲ نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی، ۱۲ نفر در حوادث صنعتی و کارگاهی و ۱۰ نفر در حوادث کوهستان امدادرسانی شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: در امدادرسانی به حوادث رخ داده تعداد نجات یافتگان ۴۳ نفر بودند که از این تعداد ۳۳ نفر به بیمارستان‌ها منتقل شدند و تعداد ۱۰ نفر خدمات درمانی سرپایی دریافت کردند.

کریمی در مورد این که ۱۶۸ نفر نیروی عملیاتی نجاتگر و امدادگر این جمعیت در قالب ۶۴ تیم عملیاتی با به کارگیری ۴۸ دستگاه خودروی امدادی و همراه داشتن تجهیزات لازم امدادی در عملیات‌های یاد شده فعالیت داشته‌اند، در این مدت هفت مورد عملیات رهاسازی توسط نیروهای این جمعیت انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: از مردم به ویژه شهروندان تقاضا می‌شود ضمن رعایت نکات ایمنی در صورت بروز هرگونه حوادث احتمالی، بلافاصله با تلفن ۱۱۲ ندای امداد جمعیت هلال احمر تماس بگیرند.

کد خبر 497026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.