توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌سواری در اولویت است

شهردار تبریز اولویت نخست در توسعه دوچرخه‌سواری را فرهنگ‌سازی و توسعه زیرساخت‌های آن دانست و گفت: موضوع توسعه و توجه به ورزش همگانی و حمایت از ورزش قهرمانی مربوط به شهرداری است و در نتیجه باید به صورت ویژه به تقویت ورزش همگانی بپردازیم.

به گزارش ایمنا، ایرج شهین باهر در حاشیه برگزاری همایش دوچرخه‌سواری شهروندان تبریزی، اظهار کرد: برای افزایش نشاط اجتماعی و توسعه فرهنگ دوچرخه سواری، این همایش را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برپا کرده‌ایم.

وی افزود: بافت و بدنه قدیمی تبریز به گونه‌ای است که معابر عمدتاً برای تردد خودروها شکل گرفته اما این‌که رفته رفته این کالبد را تغییر داده و دوچرخه را وارد این بدنه کنیم، واقعاً کمی زمان‌بر است.

شهردار تبریز ادامه داد: باید با فرهنگ سازی شرایطی را ایجاد کنیم که رانندگان به حضور دوچرخه سواران در معابر عادت کنند. در کنار این موضوع هم باید مسیرهای دوچرخه را در کالبد مرکزی شهر توسعه دهیم.

وی، استمرار برنامه‌های ورزش شهروندی را در مسیر تحقق این امر اثر بخش دانست و تصریح کرد: فراهم کردن زیرساخت و احداث مسیرهای دوچرخه در شهرک‌های جدید در اولویت است تا بتوانیم این موضوع را در داخل شهر توسعه دهیم.

شهین باهر در خصوص توسعه ورزش در شهر تبریز، گفت: موضوع توسعه و توجه به ورزش همگانی و حمایت از ورزش قهرمانی مربوط به شهرداری است و در نتیجه باید به صورت ویژه به ورزش همگانی پرداخت کنیم.

وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت فعالیت‌های گروهی باعث شده تا تحرک در این حوزه کاهش یابد، اما همان طور که در گذشته هم شاهد اجرای طرح صبح و ورزش بودیم، دوباره این طرح را در پارک‌های سطح شهر تبریز راه‌اندازی کرده‌ایم و در ادامه نیز چنین برنامه‌هایی را برای ایجاد نشاط و سلامتی در حوزه ورزش برگزار خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

کد خبر 497013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.