آغاز مرحله دوم سمپاشی شبانه درختان شهر از امشب

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: مرحله دوم سمپاشی شبانه درختان شهر از هشتم تا بیستم خردادماه سال جاری از ساعت ۲۳ تا پنج بامداد انجام می‌شود.

فروغ مرتضایی‌نژاد در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سمپاشی درختان شهر به وسیله دستگاه‌های سمپاش «توربولاینر» انجام می‌شود؛ این دستگاه ضمن سرعت بالای انجام عملیات در میزان سم مصرفی صرفه‌جویی کرده و کیفیت سمپاشی را تا حد زیادی افزایش می‌دهد به طوری که سمپاشی در تمام بخش‌های تاج درخت صورت می‌گیرد.

وی بیان اینکه در مرحله نخست سمپاشی، حذف تنه جوش و پاجوش درختان (به عنوان محل استقرار و تکثیر آفات) انجام شد، افزود: سمپاشی مرحله دوم مربوط به قسمتی از تاج درختانی مثل نارون، چنار، زبان گنجشک، بید و اقاقیا و انواع گونه‌های همیشه سبز مثل درخت سرو است که در آن آفات کنه تارعنکبوتی وجود دارد. نوع سموم مرحله دوم به نسبت شرایط آب و هوایی و شدت طغیان سموم پیش بینی شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پیمانکار در زمان انجام عملیات سمپاشی در مناطق موظف است با استفاده از خودروی راهنما به فاصله ۳۰۰ متری از تانکر حامل دستگاه توربولاینر سمپاشی درختان را به عابران پیاده، مغازه‌ها و به رانندگان خودروهای پارک شده در حاشیه معابر اطلاع دهد.

وی با بیان این که برای انجام صحیح و بدون نقص سمپاشی درختان به کارگران و اپراتور دستگاه توربولاینر آموزش‌های لازم داده شده است، گفت: مناطق پانزده گانه شهرداری ملزم به ارائه گزارش تصویری از انجام سمپاشی درختان به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شده‌اند.

مرتضایی‌نژاد از شهروندان درخواست کرد: تا در دوره سمپاشی درختان، با این سازمان همکاری داشته باشند و حتی‌الامکان سعی کنند از قرار دادن خودرو در مسیر سمپاشی خودداری کرده و از گذاشتن مواد غذایی در بالکن‌ها بپرهیزند و درب‌ها و پنجره‌های مشرف به مسیر سمپاشی را ببندند.

وی از شهروندان خواست از نشستن روی چمن و نیز خوردن میوه درختان موجود در فضای سبز در مسیرهایی که شب‌های قبل عملیات سمپاشی انجام شده، پرهیز کرده و سرعت مجاز را با توجه به حرکت کند دستگاه‌های سمپاش و لغزنده بودن مسیر حرکت رعایت کنند.

کد خبر 497001

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.