رژیم صهیونیستی باید کنترل سرزمین‌های اشغالی را به فلسطینیان واگذار کند

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: رژیم صهیونیستی باید برای زمانی که کنترل سرزمین‌های اشغالی را به فلسطینیان واگذار کند و اداره‌اش از اختیار آن خارج شود، فکر کند.

به گزارش ایمنا، سردار اسماعیل قاآنی صبح امروز شنبه در مراسم بزرگداشت اربعین سردار سیدمحمد حجازی جانشین فقید فرمانده نیروی قدس سپاه اظهار کرد: سردار حجازی از قبل از انقلاب در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی قرار داشته و بعد از انقلاب هم با حضور در دوران دفاع مقدس فعالیتی مستمر دارد که نشان می‌دهد شهید حجازی مرد میدان مبارزه بوده است.

وی افزود: شهید حجازی حدود ۱۰ سال فرمانده نیروی مقاومت بسیج بوده و در این اواخر هم در عرصه بین‌المللی مقاومت حضور داشت که باعث شد شتاب مجاهدان ما در عرصه مقاومت سرعت بیشتری بگیرد؛ لذا وقتی اسرائیل با تمام توان حمله می‌کند، مجاهدان فلسطینی با اقتدار در مقابل آن‌ها می‌جنگند.

فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: رژیم صهیونیستی وقتی می‌خواهد به مردم خودش اطمینان بدهد، صحبت از گنبد آهنین و فلاخن داود می‌کند، اما مجاهدان فلسطینی بیشترین موشک را به تل‌آویو زدند که پوچ بودن اطمینان‌هایی که می‌دادند را نشان داد. شهید حجازی در پر کردن دست مقاومت تلاش زیادی کرد که نتیجه تلاش‌های وی در چنین زمان‌هایی مشخص می‌شود.

قاآنی تصریح کرد: مردم مظلوم فلسطین در شرایط تحریم و محاصره توانستند در سه روز اول جنگ غزه تقریباً دو برابر جنگ ۲۲ روزه موشک به سرزمین‌های اشغالی شلیک کنند که این موضوع بخشی از اقتدار جبهه مقاومت است.

وی تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که باید دست بچه‌های فلسطین و جبهه مقاومت را پر کرد معنایش همین است که دست این بچه‌ها پر شد و آنها اینگونه خود را نشان دادند و بگونه‌ای مقتدرانه عمل کردند که رژیم صهیونیستی ملتمسانه از کشورهای همراه خود خواست که به بچه‌های فلسطینی بگویند جنگ را متوقف کنند اما فلسطینی‌ها شروط خود را تحمیل کرده و تابع رژیم صهیونیستی نشدند.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با یادآوری اینکه سنگین‌ترین گلوله‌های فلسطینیان آخرین گلوله‌هایی بود که به سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند، گفت: امروز سراسر عالم به برکت شهدای عالی مقام و شهدای مانند شهید حجازی اقداماتی صورت گرفته که هر روز جبهه مقاومت عمق بیشتری پیدا کرده و نشان دادیم که مقاومت در هر صحنه‌ای جواب می‌دهد.

قاآنی تصریح کرد: من به عنوان کسی که در کنار جبهه مقاومت هستم می‌گویم که گذشت زمانی که رژیم صهیونیستی می‌خواست با سلاح و تیر و تفنگ بچه‌های فلسطینی را از پا درآورد چرا که فلسطینی‌ها عمده این امکانات گسترده‌ای که استفاده کرده‌اند را در سرزمین‌های خود تولید می‌کنند و ۳ هزار موشکی که فلسطینیان به سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند تولید شده در این جغرافیا است.

وی یادآور شد: پیام مقاومت فلسطین و مقاومت بین‌المللی از هم اکنون به بعد آن است که باید فلسطینیان برنامه‌ریزی‌های لازم برای اداره کل سرزمین فلسطین اعم از سرزمین ۱۹۴۸، سرزمین ۱۹۶۷ و سرزمین غزه داشته باشند و باید از هم اکنون باید به سمت اداره سرزمین برای همه فلسطینیان بود.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه رژیم صهیونیستی باید برای زمانی که کنترل سرزمین‌های اشغالی را به فلسطینیان واگذار کند و اداره‌اش از اختیار آن خارج شود فکر کند، خاطرنشان کرد: توصیه می‌کنم صهیونیست‌ها که خانه‌هایشان را در اروپا و آمریکا فروختند و به سرزمین‌های اشغالی آمدند به همانجا بازگشته و قبل از آنکه این خانه‌ها گران شود آنجا را بازسازی کنند.

قاآنی افزود: خیلی از تأسیسات زیربنایی در سرزمین‌های اشغالی در دسترس موشک‌های فلسطینی بود و می‌توانستند این تأسیسات را مورد اصابت قرار دهند اما این کار را نکردند زیرا زمان طولانی نمی‌برد که فلسطینی‌ها از این تأسیسات استفاده کنند.

وی با بیان اینکه فلسطینی‌ها باید به فکر اداره کل فلسطین باشند و رژیم صهیونیستی هم باید به فکر ترک این سرزمین باشند، اظهار کرد: در جنگ ۱۲ روزه اثبات شد که فلسطینی‌های قهرمان باید در فکر اداره کل سرزمین خود باشند و رژیم صهیونیستی نیز باید از الان به فکر ترک این سرزمین باشد. این وعده الهی و قول رهبر معظم انقلاب و تحقق‌پذیر است و شهید حجازی کسی بود که در تحقق این وعده الهی عمرش را گذاشت.

مراسم گرامیداشت چهلمین روز شهادت سرلشکر پاسدار «سید محمد حجازی» صبح امروز با حضور جمعی از فرماندهان ارشد نظامی در سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد.

در این مراسم، علاوه بر خانواده شهید حجازی، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، «سعید اوحدی» رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور، سردار «علی فدوی» جانشین فرمانده کل سپاه، سردار «محمدرضا فلاح‌زاده» جانشین نیروی قدس سپاه، سردار «محمود تشکری» مسئول دبیرخانه اشراف ستاد کل نیروهای مسلح و همچنین نماینده جنبش حماس در تهران، حضور داشتند.

منبع: ایرنا

کد خبر 496933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.