هشدار آتش نشانی مشگین شهر به افزایش مارها در شهر

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشگین شهر نسبت افزایش ورود مارهای سمی از سایر مناطق به این شهر هشدار داد.

موسی عباس پی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ۱۰ روز گذشته هشت مورد وجود مار در اماکن مختلف به سازمان آتش نشانی مشگین شهر گزارش شده است که به محض تماس شهروندان، نیروهای آتش نشانی به محل مشاهده مار اعزام شده و نسبت زنده‌گیری آن اقدام کردند.

وی افزود: اکثر این مارها سمی بوده و بیشتر آنها هنگام همراه با وسایل نقلیه باری و مسافری از ییلاقات مشگین شهر و شهرستان پارس آباد مغان وارد این شهر می‌شوند.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشگین شهر تاکید کرد: خانواده‌ها باید با رعایت نکات ایمنی هنگام بازگشت از باغ و مزارع کشاورزی، خودرو، سبد میوه و وسایل خود را کنترل کرده و از ورود مار به داخل آن جلوگیری کنند.

وی افزود: در منازل اطراف پارک‌ها، مزارع کشاورزی، دامپروری‌ها و گاوداری‌ها باید همیشه بسته باشد و شهروندان تمامی روزنه‌های ورود به منزل مسکونی را مسدود کرده و برای ورودی‌ها حفاظ توری نصب کنند.

عباس پی خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده مار در اماکن مختلف به ویژه محل زندگی خود بلافاصله مراتب را با شماره ۱۲۵ به سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشگین شهر اطلاع دهند.

به گزارش ایمنا، مشگین‌شهر با حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی استان اردبیل قرار دارد. و سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری این شهر در حال حاضر با ۲۳ نیروی آتش‌نشان و شش دستگاه خودرو سنگین و یک دستگاه خودرو پیشرو در دو ایستگاه فعالیت می‌کند.

کد خبر 496907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.