نباید هر مسئله‌ای را با حزب ما بسنجند

رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری با اشاره به بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در شورای نگهبان، گفت: نباید انتظار داشته باشیم که هر مسئله‌ای را با ما و حزب و گروه سیاسی‌مان بسنجند.

به گزارش ایمنا، حجت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی، با تاکید بر ضرورت تمکین از تصمیمات شورای نگهبان، گفت: شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری کاملاً قانونی عمل کرد و به مر قانون توجه داشت.

وی اضافه کرد: قطعاً هر فردی که بخواهد برای تصدی منصبی در کشور انتخاب شود، باید به قوانین و ضوابط هم توجه داشته باشد. همچنین لازم است سوابق وی به خوبی ارزیابی شود که اگر اینگونه نباشد، ممکن است هر فردی و با هر سابقه‌ای وارد عرصه‌های خطیر نظام جمهوری اسلامی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: شورای نگهبان کاملاً در بررسی صلاحیت‌ها قانون را مد نظر دارد. البته ممکن است برخی از افراد به جهت آنکه نماینده حزب و یا تشکل سیاسی آنان برای انتخابات احراز صلاحیت نشده است، ناراحت باشند که این موضوع هیچ اهمیتی ندارد و رعایت قانون مسئله‌ای حائز اهمیت است.

آقاتهرانی با بیان اینکه شورای نگهبان در بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری به قانون و قواعد عمل کرده است، گفت: به هیچ وجه درست نیست زمانی که داوطلب مورد نظر جناحی تأیید می‌شود، آنان از شورای نگهبان تمجید و تشکر می‌کنند و در شرایطی که داوطلب مورد نظرشان تأیید نمی‌شود، علیه شورای نگهبان موضع گیری می‌کنند.

وی ادامه داد: همه باید بدانیم که ما معیار حق و باطل و قطب عالم امکان نیستیم و نباید انتظار داشته باشیم که هر مسئله‌ای را با ما و حزب و گروه سیاسی مان بسنجند و قانون ملاک عمل است.

رئیس شورای مرکزی جبهه پایداری تاکید کرد: بنده قاطعانه می‌گویم که حتی اگر در انتخاباتی چند نفر از اعضای جبهه پایداری داوطلب شوند اما شورای نگهبان صلاحیت آنان را احراز نکند، ما نسبت به این تصمیم تمکین می‌کنیم. اگر در انتخابات ریاست جمهوری امسال هم این اتفاق می‌افتاد، ما باز هم اعتراضی نمی‌کردیم.

آقاتهرانی یادآور شد: چند سال پیش صلاحیت بنده برای انتخابات مجلس خبرگان رهبری تأیید نشد و برخی افراد گفتند که اعتراض کنم اما هیچ گونه اعتراضی نکردم و گفتم برای چه اعتراض کنم؟ تشخیص شورای نگهبان این بوده است و باید تمکین کنم.

وی بیان کرد: همه ما باید حق مدار بودن را ملاک عمل خود قرار دهیم و حتی اگر گاهی شرایط به ضررمان باشد، باید آن را بپذیریم و بدانیم که رفوزه شدن اگر به حق باشد، بد نیست اما تأیید و قبولی بدون توجه به قانون و حقوق دیگران به هیچ وجه مسئله خوبی نیست.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: البته دیدیم که برخی از داوطلبانی که صلاحیتشان از سوی شورای نگهبان مورد پذیرش قرار نگرفت، این تصمیم را پذیرفتند و به درستی رفتار کردند اما برخی نیز می‌گویند چون شورای نگهبان مرا رد کرده است، من هم قانون و شورای نگهبان را قبول ندارم که این اظهارات درست نیست و معنایی ندارد.

منبع: مهر

کد خبر 496849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.