آغاز عملیات نصب پلاک‌های پستی جدید در منطقه ۸ اصفهان + فیلم

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان از آغاز عملیات نصب پلاک‌های پستی جدید در این منطقه خبر داد و گفت: این پروژه در راستای اجرای پروژه ملی جی‌نَف (GNAF) در اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

محمد کیهانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امروزه استفاده از اطلاعات مکانی و سرویس‌های مکان مبنا در فعالیت‌های شهری، ارائه خدمات به شهروندان به طور چشمگیری رو به افزایش بوده و بخش عمده‌ای از فعالیت‌ها و خدمات شهر، وابسته به وجود و به‌کارگیری اطلاعات مکانی و توصیفی پلاک‌های پستی ساختمان‌ها است.

وی افزود: بر همین اساس با همکاری معاونت برنامه‌ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری منطقه هشت، اداره کل پست استان و با نظارت سازمان زیباسازی شهرداری، عملیات برداشت، به‌روزرسانی و صحت‌سنجی پلاک‌های شهری، کدهای‌پستی و بانک‌های اطلاعاتی مرتبط در منطقه ۸ شهرداری اصفهان آغاز شد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: این پروژه در راستای اجرای پروژه ملی جی‌نَف (GNAF) در اصفهان برنامه‌ریزی شده است.

وی ادامه داد: GNAF در حقیقت یک سیستم متمرکز نمایش اطلاعات موقعیت مکانی افراد شامل شهر و محل سکونت، پلاک و شماره واحد مسکونی و اطلاعات پیرامونی متعددی مانند معابر اطراف، انواع دسترسی‌ها، تعداد ساکنان ساختمان و میزان بهره‌مندی ساختمان از خدمات شهری مثل آب و برق است که با اجرای آن همه مکان‌ها با یک کد یکتا شناخته شده و مردم از سردرگمی درباره آدرس‌دهی خارج می‌شوند.

کیهانی گفت: در این راستا و با توجه به مطالبات مردم مناطق مختلف از ابتدای سال جاری، عملیات برداشت، به‌روزرسانی و صحت‌سنجی پلاک‌های شهری و کدهای پستی اصفهان در دستور کار قرار گرفت و در ادامه عملیات تهیه و نصب پلاک‌های جدید پستی از منطقه هشت شهرداری آغاز شد.

وی با اشاره به مزایای استفاده از پلاک‌های جدید که روی ساختمان‌ها نصب می‌شود، اظهار کرد: وجود بارکدهای پستی (QR code) که حاوی اطلاعات کدهای پستی واحدهای مسکونی، تجاری، اداری و . . . است، قابلیت به‌روزرسانی دارد.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نبود نیاز به تعویض فیزیکی پلاک نصب شده در صورت ایجاد تغییرات در عرصه و اعیان هر ملک، نمایش آدرس پستی صحیح ملک بر اساس آخرین وضعیت بانک اطلاعاتی مرتبط با اسامی معابر و اطلاعات توصیفی اداره پست و قابل استفاده بودن پلاک‌های جدید در همه سامانه‌هایی که به نحوی از طریق موقعیت‌های مکانی در حال سرویس‌دهی به شهروندان است، از دیگر مزایای نصب پلاک‌های جدید بر روی ساختمان‌ها به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: این پروژه در راستای تحقق مطالبات مردمی در تمامی مناطق ۱۵ گانه تعریف شده و امیدواریم تا پایان سال جاری در هفت منطقه و در سال آینده در تمامی مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان به اتمام برسد.

کد خبر 496844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۸
    1 0
    لطفا منطقه ۱۵ رو هم بیاین
  • رضاخان IR ۰۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۳/۰۹
    0 0
    آره، زود نصب کنید... به‌ منطقه ما هم بیاین نون خشکی جمع کن ها منتظر تا شما نصب کنید و اونا درشون بیارن تا بفروشن... به تیکه اهن روی درب منزلمون رحم نکردن حالا ببینیم واسه اونا چیکار می کنن..