شهر فومن ۴۰ هکتار بافت فرسوده دارد

شهردار فومن گفت: مساحت این شهر ۷۰۷ هکتار است که حدود ۴۰ هکتار آن در بافت فرسوده قرار دارد.

رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بر اساس نقشه‌ای که سال گذشته توسط مشاور تهیه شده و به تأیید وزارت مسکن و شهرسازی رسیده است، ۴۰ هکتار از مساحت شهر فومن در بافت فرسوده قرار دارد.

وی افزود: بافت فرسوده فومن در هسته مرکزی شهر قرار دارد که شامل بخشی از خیابان‌های امام خمینی (ره)، فلسطین و شهید بهشتی، ضلع غربی خیابان انتظام، شهدا، بازار قدیمی فومن، ضلع شرقی خیابان مولوی، بخشی از خیابان فلسطین است که طرح‌های بازآفرینی شهری باید در این مناطق برنامه‌ریزی و اجرا شود.

شهردار فومن خاطرنشان کرد: در سال جاری در طرح بازآفرینی شهر مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان در قالب اوراق اسناد خزانه سال ۱۴۰۲ برای تهیه قیر به شهرداری این شهر اختصاص یافت و حدود دو هزار متر مربع از مناطق بافت فرسوده شامل کوچه‌های دکتر فرخ و شهدا در خیابان شهدا و کوچه‌های نصر اول و دوم در خیابان امام خمینی (ره) به زودی آسفالت خواهد شد.

وی تصریح کرد: دولت در گذشته بر اساس مصوبه هیئت وزیران به شهروندانی که در بافت فرسوده ساخت و ساز می‌کردند در بخش انشعابات آب، برق و گاز تخفیف یا معافیت‌هایی را در پرداخت هزینه‌ها اعطا می‌کرد، اما متأسفانه در حال حاضر این امتیازات وجود ندارد.

وی افزود: اعطای امتیازاتی همچون تخفیفات و معافیت‌ها در پرداخت انشعابات آب، برق و گاز از سوی دولت، شهروندان بیشتری را برای نوسازی در بافت فرسوده ترغیب می‌کند.

محمدی خاطرنشان کرد: شهروندانی که در بافت فرسوده شهر اقدام به ساخت و ساز کنند از پرداخت ۵۰ درصد عوارض شهرداری معاف هستند و برای دریافت تسهیلات ویژه وام بانکی به بانک معرفی می‌شوند.

به گزارش ایمنا، شهر فومن با حدود ۳۶ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

کد خبر 496826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.