سفیر فلسطین بحران غزه را یک نبرد نابرابر خواند

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس، جنگ ۱۲ روزه در غزه را یک نبرد نابرابر بین نظامیان اشغال‌گر صهیونیستی و ملت سرکوب‌شده و بی‌دفاع فلسطین خواند.

به گزارش ایمنا، حسام زملط امروز (جمعه) در مراسم نماز جمعه مسلمانان شرق لندن با اشاره به پیام صلح دین مبین اسلام تصریح کرد که بحران خاورمیانه ارتباطی به اختلافات مذهبی (اسلام و یهودیت) ندارد.

وی افزود: این یک مناقشه بین استعمارگران اسرائیلی در سرزمین متعلق به مردم بومی فلسطین از اقشار مختلف مسلمان، یهود و مسیحیت است. به تعبیر سفیر فلسطین این یک درگیری سیاسی، قضائی و حقوق‌بشری است.

سفیر تشکیلات خودگردان فلسطین در انگلیس از هواداران فلسطین که طی دو هفته گذشته در چندین شهر انگلیس علیه جنایات رژیم صهیونیستی دست به تظاهرات زده و از آرمان‌های فلسطین حمایت کردند قدردانی کرد.

هزاران نفر از اقشار مختلف مردم انگلیس از جمله فعالان مدنی، گروه‌های مدافع حقوق بشر و ضدجنگ طی دو هفته گذشته در خیابان‌های پایتخت و چندین شهر دیگر انگلیس سرازیر شده و با سر دادن شعارهای مرگ بر اسرائیل، از انتفاضه فلسطین حمایت کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی شدند.

در این تظاهرات که از سوی «مجمع فلسطینیان در بریتانیا» و با حمایت «کارزار همبستگی با فلسطین»، «دوستان الاقصی»، «انجمن مسلمانان بریتانیا» و شمار دیگری از گروه‌های مدنی طرفدار فلسطین ترتیب داده شده بود، شرکت کنندگان شعارنوشته‌هایی را حمل می‌کردند که روی آن‌ها نوشته بود از کشتار کودکان فلسطینی در غزه آشفته هستند.

معترضان همچنین با سوزاندن پرچم اسرائیل مقابل سفارت این رژیم جنایتکار نهایت نفرت و خشم خود را از موجودیت اشغال‌گران قدس نمایش دادند.

در این تظاهرات شماری از روحانیون یهودی ارتدوکس موسوم به «ناتوری کارتا» هم حضور داشته تا ضمن اعلام همبستگی با ملت فلسطین، از جنایات صهیونیست‌ها اعلام برائت کنند.

پیشتر سخنگوی این گروه یهودی در انگلیس گفته بود: از آنچه در فلسطین اشغالی به نام یهودیان، تورات و خداوند رخ می‌دهد شرمسار هستیم و به فلسطینیان توصیه می‌کنیم دست از مقاومت برندارند و به جنگ با صهیونیست‌ها ادامه دهند چون سرانجام فلسطین آزاد خواهد شد.

آهرون کوهن افزود: فلسطینیان باید بدانند که ما از آنچه در این منطقه رخ می‌دهد شرمسار هستیم و در کنار آن‌ها هستیم. سخنگوی «ناتوری کارتا» تصریح کرد: هرچند که اشغال‌گران قدس به ظاهر قوی هستند و ما ضعیف اما خداوند طرف ماست و بالاخره پرچم فلسطین از نیل تا فرات برافراشته خواهد شد.

نظامیان اشغالگر صهیونیست از ۲۰ اردیبهشت حملات و تجاوزهای وحشیانه علیه باریکه غزه و فلسطینی‌ها را آغاز کردند که تاکنون بر اثر آن، ۲۳۰ تن از جمله ۶۵ کودک، ۳۹ زن و ۱۷ سالمند شهید و یک هزار و ۷۱۹ تن زخمی شده‌اند.

اقدامات رژیم صهیونیستی برای تخریب و اشغال محله شیخ جراح در بخش شرقی قدس اشغال شده، موجب آغاز دور جدیدی از درگیری‌ها در سرزمین‌های اشغالی و ادامه این درگیری‌ها منجر به اعتراضات جهانی به جنایات صهیونیست‌ها شده است. مقاومت فلسطین نیز در پاسخ به تجاوزهای صهیونیست‌ها و حملات به غزه، اقدام به موشک‌باران سرزمین‌های اشغالی کرده است.

کابینه رژیم صهیونیستی پس از ۱۲ روز ناتوانی در متوقف کردن حملات موشکی گروه‌های مقاومت در غزه، ۳۰ اردیبهشت ماه در یک نشست سه ساعته به طور اجماع با آتش بس موافقت کرد؛ این آتش بس از ساعت ۲ بامداد روز جمعه ۳۱ اردیبهشت، میان گروه‌های فلسطینی و رژیم صهیونیستی برقرار شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 496811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.