نمایشگاه قاسم‌آباد، بستری برای معرفی بهتر صنایع‌دستی ایران

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با استقبال از راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه محصولات صنایع‌دستی در قاسم‌آباد گفت: راه‌اندازی این نمتیشگاه منجر به معرفی بیشتر صنایع‌دستی به جهانیان می‌شود، اما تحقق آن درگرو بسترسازی و مقدمات لازم است.

به گزارش ایمنا، عصر امروز وزیر میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری به همراه استاندار گیلان با حضور در روستای جهانی قاسم‌آباد بخش چابکسر شهرستان رودسر از کارگاه صنایع‌دستی چادرشب بافی این روستا بازدید کردند.

علی‌اصغر مونسان در حاشیه این بازدید و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه توجه به توسعه صنایع‌دستی یکی از عوامل توسعه روستا در کشور است، اظهار کرد: با تلاش‌های صورت گرفته اتفاقات بسیار خوبی در حوزه صادرات صنعت دستی کشور رخ داده و منطقه قاسم‌آباد نیز سهم بسیار مهم و تأثیرگذاری در آن داشته است.

وی ثبت جهانی چادرشب را مایه مباهات گیلان و کشور دانست و گفت: روستای قاسم‌آباد دارای ظرفیت بسیار مهمی در توسعه صنایع‌دستی در کشور داشته و در این شرایط سخت اقتصادی باید تلاش شود تا فروش محصولات این منطقه از این به بعد با شتاب بیشتری در دستور و برنامه‌های کاری قرار گیرد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با استقبال از راه‌اندازی نمایشگاه و فروشگاه محصولات صنایع‌دستی در قاسم‌آباد افزود: راه‌اندازی این محصولات منجر به معرفی بیشتر صنایع‌دستی به جهانیان شده و تحقق آن درگرو بسترسازی و مقدمات لازم است.

به گفته مونسان اتفاقات خوبی در صنایع‌دستی کشور و اینکه حرکت خوبی در حوزه صادرات صورت گرفته لذا باید از این ظرفیت به‌خوبی بهره‌گیری کرد.

منبع: فارس

کد خبر 496799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.